Eliminarea din Constituţie a sintagmei „minorităţi
naţionale“
O polemică necesară
Domnul Dan Culcer, scriitor
francez de origine română, a publicat, în urmă cu două săptămîni, articolul „Statul
român, stat naţional poliglot“, care poate fi citit pe site-ul său, Asymetria.
Întrucît articolul merita atenţia românilor, l-am republicat pe site-ul Altermedia, dar i-am adăugat comentariul
meu la ADDENDA. D-l Dan Culcer
m-a onorat cu propriul său comentariu, în replică, la acela al meu. Ceea ce m-a
incitat să dezvolt polemica, mai ales că ezitasem să fac primul meu comentariu,
deoarece intenţionasem să îl public, de la început, ca un material independent.
Colaţionez, mai jos,
comentariile noastre, dar, din motive de economie, nu mai reiau articolul
iniţial al d-lui Culcer, pe care cititorul îngăduitor îl poate (re)citi inclusiv
pe http://ro.altermedia.info/general/statul-roman-stat-national-poliglot_24874.html.
Aşadar, arhitectura aceste colaţionări este aceasta:
A. Dan
Culcer, „Statul
român, stat naţional poliglot“
B.
Comentariul meu, din ADDENDA, redat
în continuare.
Autorul propune un punct de vedere care pare să
soluţioneze criza maghiarismului antiromânesc. Dar maghiarismul nu este numai
antiromânesc, ci şi antislovac, antisloven, antiucrainean etc., adică este
îndreptat împotriva tuturor statelor succesoare ale fostului Imperiu
Austro-ungar. Dar, aşa cum am demonstrat în articolul „Esenţa
hungarismului este antiromânismul“, maghiarismul este, în mod
esenţial, preponderent antiromânesc, deoarece Ungaria pretinde că Transilvania –
care este mai mare şi mai bogată decît toate zonele pe care le pretinde de la
celelalte state limitrofe – i-ar fi aparţinut, ceea ce este absolut fals:
Transilvania a fost principat independent, dar a fost încorporat de împăratul
austriac în cadrul dualismului
austro-ungar şi, deci, nu a depins politic
de Ungaria niciodată. Ca atare, replica la maghiarismul revanşard nu este ca
România să fie declarat „stat poliglot“ – situaţie care nu ar face decît să
complice problema, deplasînd accentul pe limbă, dar fără să rezolve
agresivitatea hungaristă –, ci una mai simplă şi eficientă: eliminarea din limbajul politic şi din
Constituţie a conceptului „minorităţi naţionale“, evident, cu eliminarea „reprezentanţilor“
minorităţilor din Parlament. Din cauza aceasta, România a ajuns o copie a
O.N.U., fiind, astfel, sub acest aspect, unică în lume, ceea ce este
intolerabil! Referitor la minorităţi,
Vladimir Putin a fost clar şi categoric: minorităţile
trebuie să respecte legislaţia Federaţiei Ruse, altfel trebuie să plece,
fiindcă Rusia nu are nevoie de minorităţi.
La fel şi în România, maghiarii şi maghiarizaţii trebuie
să respecte legile României, în caz contrar trebuie expulzaţi (cei cu dublă
cetăţenie, română şi maghiară, în mod prioritar) sau băgaţi la puşcărie, ca, de
exemplu, agresorii
elevei Sabina Elena, inclusiv P.N.L.-istul
trădător Mădălin Guruianu (sau Buruianu, ceva de felul ăsta). În plus, ziua de 15 martie trebuie declarată „ziua
criminalităţii maghiare“, iar
aniversarea ei trebuie interzisă în România, intrînd sub incidenţa Legii
siguranţei naţionale.
23 martie 2013, Pomenirea
morţilor
Colonel (r.) Vasile I. Zărnescu
C. Replica
domnului Dan Culcer,
Domnule
Zărnescu,
Comentariul
Dv. este corect în principiu. Dar NU cred că metoda forte propusă
este aplicabilă. Ar fi aplicabilă doar dacă am presupune că România ar avea
capacitatea politică şi economică de a-şi impune şi menţine această linie de
comportament. Dacă nu am avea un stat care poate fi uşor şantajat şi
presat, acum. Şi aşa a fost mereu. Deci politica românească se poate baza pe
hotărâre şi şiretenie, nu doar pe una sau alta. După bunele sfaturi ale înaintaşilor
şi ale lui Lao Tze. Asta, dincolo de orice trădare.
Agresivitatea
hungarismului nu va fi domolită de ideea poliglotismului. O ştiu mai bine decât
mulţi români. Fiindcă am citit bibliografia hungaristă şi am urmărit fenomenul
în expresia sa actuală. Dar nu cred că putem ignora sursa acestei agresivităţi,
care nu este doar dorinţa recâştigării statutului politic privilegiat şi
referinţa la „gloria străbună“, ci, mai ales, simptomul nevrotic al dispariţiei
prin diluare, absorbţie, căsătorii mixte, declin demografic, sindrom etnic de
sinucidere, în masa populaţiilor majoritare, considerate „alogene“. Eforturile
de deznaţionalizare ale periferiei masei ungare, prin acordarea de privilegii
politice şi administrative, organizate de la centru, nu au dat decât rezultate
minime. Deci naţiunea maghiară, care se simte ameninţată de dispariţie, ştie,
chiar dacă nu o spune cu voce tare, că s-a menţinut prin absorbţie. Altfel se
topea demult. Căutaţi în orice carte de telefoane din Ungaria sau Transilvania şi
veţi vedea numele de familie ale maghiarizaţilor.
Asta
produce reacţii de apărare care sunt un amestec de lamentaţii disperate şi de
agresiuni. Am făcut aluzie la cele trei fronturi deschise de Ungaria, fără a
intra în detalii. Am grupat mental în primul toate revendicările
privitoare la vecini, în al doilea conflictul intern cu nişte evrei şi cu ţiganii,
în al treilea rezistenţa ungurească faţă de globalizarea impusă de comercianţii
internaţionalişti atlantici şi trans-atlantici (dominant propovăduită de nişte
evrei, dar nu numai de ei) şi de expansionismele economice terestre germane şi
ruseşti, coloniale. Expulzarea celor cu dublă cetăţenie ar fi o armă cu dublu
tăiş, care, dacă s-ar aplica şi basarabenilor, (re)deveniţi cetăţeni români, nu
ne-ar fi de nici un folos. Atunci când s-a creat şi legalizat situaţia, puţini au stat să analizeze consecinţele pe termen
mediu şi lung.
Citarea lui Putin nu mi se pare
pertinentă. „Referitor la minorităţi, Vladimir Putin a fost
clar şi categoric:
minorităţile trebuie să respecte legislaţia Federaţiei Ruse, altfel trebuie să
plece, fiindcă Rusia nu are nevoie de minorităţi“. Respectarea legislaţiei este
necesară şi normală. Dar, dintr-un motiv foarte simplu, soluţia plecării
minorităţilor nerespectuoase [faţă] de lege este utopică. Ca să plece, minorităţile
trebuie să aibă unde să plece. O imensă lucrare de etnografie a U.R.S.S. a fost
tradusă la noi prin 1963. O veţi găsi în biblioteci. Acolo se vede ce înseamnă
Rusia, din unghi etnic. Toată zona transuralică este locuită, dominată [numeric
– n.n., V.I.Z.] de minorităţi, nu de ruşi. Nordul Rusiei corespunde Republicii
Komi. „Ce périmètre délimite une superficie de 416.774 km² qui, au 1er janvier 2005, était habitée par 996.000
personnes (soit une densité moyenne de 2,4 habitants par km²), qui
revendiquent leur appartenance à plus de cent nations et ethnies différentes“.
Sursa : http://ratatoulha.chez-alice.fr/komi/komi_chiffres.html
Puteţi
consulta, în plus, acest site, care
evocă istoria celui de Al Doilea Război Mondial, şi veţi vedea la ce mă refer: http://kp.rkomi.ru/
Reprezentarea minoritarilor în
Parlament, aşa cum a fost organizată şi înainte şi după 1989, este o farsă.
Înainte, comuniştii lucrau cu „cozi de topor“, dintre care unii au început să-şi
ia în serios rolul de reprezentanţi ai minorităţii, pe la finele anilor ’70,
devenind opozanţi interni (gen Domokos Geza sau Suto Andras). După 1989, prin
autonomizarea reprezentării minoritare, elitele economice şi politice ale
minorităţilor (mai ales cele maghiare) au amestecat interesele comunitare cu
interesele economice private, colaborând la instaurarea unei cleptocraţii şi
profitocraţii transetnice. Minoritarii făceau şi fac troc cu respectivele
grupuri româneşti de plutocraţi, aflate temporar la putere.
Sunt,
deci, de acord cu eliminarea radicală a acestui tip de reprezentare din
sistemul politic al României. Rămâne să discutăm cum se poate echilibra situaţia,
în condiţiile în care reprezentarea politică a românilor suferă de boala
endemică a democraţiei, sistemul care generează în centrul societăţii un vid
politic, ocupat mereu de farsori, paiaţe manipulate de forţele economice care
conduc lumea, fără nici un raport cu interesele mulţimilor pauperizate,
îndobitocite şi mecanizate.
Cu tot
binele, Dan Culcer
23 martie 2013
Sursa: http://jurnalulunuivulcanolog.blogspot.fr/2013/03/statul-roman-stat-na-t-ional-poliglot.html#links
D. Comentariul
meu la replică
Stimate
domnule Dan Culcer,
Este
evident că lucrurile nu sunt la fel de simple cum par din ADDENDA, care este, prin forţa lucrurilor, o expunere sumară,
minimală. Am fost chiar tentat să nu public ADDENDA,
ci să dezvolt ideile ulterior, într-un articol separat, mai extins şi, fireşte,
mai explicit. Dar, dacă amînam lucrurile, cine ştie cînd aş mai fi putut reveni
asupra problemei. Or, materialul dvs. merita supus atenţiei publice şi, deci,
răspîndit cît mai mult, acum. Iar aici încerc o completare la replica dvs.,
prin forţa lucrurilor tot sumară, dar necesară şi, sper, mai explicită,
întrucît subiectul este foarte oportun, iar dacă-l ignorăm nu dispare, ci,
dimpotrivă, devine şi mai pernicios – aşa cum s-a întîmplat şi pînă acum. În
ceea ce mă priveşte, eu am scris cîteva studii pe tema hungarismului revanşard
şi, dacă mai am timp şi găsesc şi nişte sponsori, am să le strîng în cîteva
volume. Dar suntem prea puţini cei care tragem alarma asupra pericolului extrem
reprezentat de revizionismul fascist al Ungariei – direct sau via U.D.M.R. –,
de aceea orice reluare sau deschidere a dezbaterii este salutară.
Dvs.
spuneţi: „Dar NU cred că metoda forte propusă este aplicabilă“. Vă
referiţi la propunerea mea de a scoate din limbajul politic şi din Constituţie
sintagma „minorităţi naţionale“. NU trebuie să fie o metodă forte, ci foarte delicată, diplomatică
şi în consens cu preceptele lui Sun Tzî, din Arta Războiului. De altfel, ideea eliminării din praxis-ul politic românesc a conceptului
de „minorităţi naţionale“ nu îmi aparţine mie, ca prioritate publicistică, ci
deputatului P.R.M. Sever Meşca, diplomat de carieră şi fost chestor al Camerei
Deputaţilor, care a demonstrat, riguros şi imbatabil, necesitatea acestei
eliminări (cf. Sever Meşca, Constituţia
României şi democraţia etnică, Editura Semne, 2003). NU este nevoie de o
atitudine forte, ci doar de aplicare
prin mimetism politic a practicii
occidentale. Deja îi imităm pe occidentali în multe forme şi sub multe aspecte
– dintre care foarte multe nu sunt necesare, ba chiar indezirabile, întrucît
sunt dăunătoare! –, aşa că ar fi cazul să îi imităm mai cu folos în problema
minorităţilor: adică să ne americanizăm, să ne englezim – eventual, să ne
franţuzim – prin eliminarea conceptului de „minorităţi naţionale“ din practica
şi teoria politică. Într-adevăr, în S.U.A., în Anglia, Franţa, Germania,
Grecia, Italia NU EXISTĂ minorităţi
naţionale. Acolo toţi cetăţenii sunt americani, sau britanici, sau francezi,
sau germani, italieni, greci etc., şi nu există drepturi speciale pentru
minorităţile naţionale, pentru simplul fapt că nu sunt recunoscute juridic.
Sunt recunoscute faptic, demografic, poliţienesc, dar nu juridic şi politic:
toţi cetăţenii şi rezidenţii străini trebuie să cunoască limba oficială a
statului în care trăiesc, în statele respective există o singură limbă oficială
şi toţi cetăţenii statului respectiv trebuie să respecte legile ţării. Dar nu
există în nici o ţară din lume discriminarea pozitivă acordată excesiv de
guvernele postdecembriste minorităţilor maghiare, ţigăneşti şi evreieşti, aşa
cum s-a întîmplat în România, din cauza presiunilor externe şi a slugărniciei
guvernanţilor, aşa cum s-a relevat în studiul „Slugărnicia
pierde România“.
Apropo
de expresia „stat poliglot“. Cu regretul că trebuie să vă corectez, sintagma
însăşi este incorectă. Numai individul este poliglot, statul este bilingv,
trilingv, polilingv – sau, zis mai în spiritul calofiliei limbii române,
multilingv. Elveţia este singurul stat trilingv; Norvegia are o zonă
bilingvă, într-o insulă unde locuiesc, preponderent, suedezii – situaţie de
care fac mare caz moghiorii, ca să dea exemplu de bilingvism, spre a-şi
argumenta pretenţiile lor de bilingvism în zona Har-Cov. Numai că maghiarii şi maghiarizaţii
din judeţele Harghita şi Covasna nu sunt comparabili cu suedezii din Norvegia:
dimpotrivă, au un comportament antiromânesc absolut condamnabil! De exemplu,
dacă suedezii din zona cu bilingvism statuat juridic consideră benefic
respectivul statut, hungariştii horthyşti din zona Har-Cov pretind, acum, după
ce au obţinut prin şantaj politic bilingvismul, ca acolo să se vorbească numai ungureşte (sau maghiareşte).
Chiar zilele trecute Tribunalul Cluj a anulat, după un an, un concurs pentru postul
de redactor şef adjunct la Radio Cluj, deoarece conducerea Radioului Cluj impunea
candidaţilor să ştie limba maghiară! Incontinenta impertinenţă moghioră şi filomaghiarismul
unor indivizi trădători ca
P.N.L.-istul Mădălin Guruianu au făcut ca, în 2011, prefectul Gyorgy Ervin să ceară inscripţionarea
bilingvă a denumirilor tuturor instituţiilor publice din judeţul
Covasna. Păi, să nu îi bagi la puşcărie pe decidenţii acestor dispoziţii
discriminatorii antiromâneşti?!
Vedeţi
că există şi acum, după milecentenarul „existenţei“ lor în Europa, atîta
harababură în statutul lor social şi lingvistic încît nici denumirea limbii nu
este clară?! Îl întrebi pe unul „ – Vorbeşti ungureşte?“; dar nu îl întrebi „ –
Vorbeşti maghiareşte?“, fiindcă sună urît, dizgraţios. Există expresia „corectă“
„limba maghiară“, dar nu există „limba ungară“; există dicţionarul
român-maghiar, dar nu există unul român-ungar. Un exemplu irefutabil al
caracterului idiot al existenţei Ungariei în Europa este că denumirea oficială
a ţării, în interior, înscrisă şi pe timbrele lor, este „Magyar Republic“, dar, pentru exterior, fiindcă le este ruşine cu
această denumire barbară, îşi zic „Hungary“,
fiindcă sună mai occidental. Numai că tîmpenia lor este şi mai mare, deoarece Hungary trimite, imediat, la hunii lui
Attila, supranumit „Biciul lui Dumnezeu“!
Cît
despre România, nu este şi nici nu poate
fi un „stat poliglot“, sau, corect zis, multilingv. Şi, cu atît mai puţin, România,
nu este şi nici nu poate fi un stat
„multicultural“ şi nici Transilvania nu „este un spaţiu de complementaritate“ – cum se pretindea în infamanta „Declaraţie
de la Budapesta“, din 16 iunie 1989, semnată de o clică de trădători
români, în frunte cu trădătorul iniţial, ex-regele
Mihai de Hohenzollern. De fapt, prin
propunerea pe care o faceţi, de introducere a sintagmei „stat poliglot“, dvs.
invitaţi – mi se pare mie – la o confuzie, întrucît vreţi să spuneţi „stat
bilingv“, sau, ca să rămînem la cazul Elveţiei, „stat trilingv“. Nu poliglot,
nici polilingv, ci multilingv, formulă
care ar include, pe lîngă maghiară şi ţigănească – limbile minorităţilor cele
mai numeroase –, inclusiv celelalte limbi minoritare din România: germana, rusa,
ruteana, ucraineana, turca, tătara, sârba, slovaca, bulgara, croata, ceha, polona, italiana, greaca, armeana, idiş, mai
nou chineza etc., considerîndu-i pe aromâni fie ca parte din majoritatea română,
fie ca entitate naţională şi lingvistică separată – minorităţi ai căror membri
se ridică, din punct de vedere numeric, la cel mult 15 la sută, cu tot cu
ticăloşii maghiari şi maghiarizaţi! Conceptul de multilingv (adică, în terminologia dvs., de „stat poliglot“) include
un pericol mascat: toate minorităţile ar trebui să aibă dreptul se bucure de
aceleaşi drepturi ca şi majoritarii, respectiv limbă în administraţie, învăţămînt
de toate gradele, prezenţa fiecăreia şi a tuturor în Parlament etc. – formulă
care ar face din România o nefăcută: Turnul Babel în formulă modernă. În plus,
politica paşilor mărunţi şi şantajul practicate permanent de minoritatea
maghiară au făcut ca lucrurile care păreau, la început, mărunte – cîte o şcoală primară ici şi colo, apoi gimnazii, apoi
licee, apoi încă o universitate, apoi cursuri în maghiară la alte universităţi,
apoi limbă în administraţie, prezenţa la guvernare ş.a.m.d. – au dus, nici mai
mult nici mai puţin, la pretenţia autodeterminării, pe motivul vechii împărţiri
teritoriale pe regiuni, urmînd, probabil, solicitarea vehementă a independenţei,
în vederea secesiunii, ca să ne trezim cu un fel de Kosovo sau Nagorno-Karabah în
buricul ţării. Istoria contemporană a evoluat, cu sprijinul lichelismului guvernanţilor,
numai în favoarea minorităţii maghiare. Polilingvismul,
respectiv, cum ar fi estetic zis, multilingvismul,
ar da aripi şi pretexte şi celorlalţi minoritari, pe baza pretenţiei „de ce lor DA şi nouă NU“! Şi atunci să
te ţii mişcare centrifugă! Enclave, mini-enclave, micro-enclave… Biată Românie,
făcută… flenduri (= zdrenţe), flenduri fiind un cuvînt prezent în graiul săsesc, şi în limbile turcă,
italiană, cehă, sîrbă, polonă, ruteană! Şi aceasta deoarece Elveţia are –
repet, caz unic în lume – trei limbi
oficiale: franceza, germana şi italiana (le-am enumerat în ordine
alfabetică, să nu se supere nimeni). Cum se ştie, toţi elveţienii (sau,
probabil, aproape toţi) cunosc, vorbesc şi scriu în aceste trei limbi, în
funcţie de împrejurări, iar statul elveţian îşi publică documentele în toate
aceste trei limbi, deoarece proporţia demografică a celor trei naţionalităţi
este aproximativ egală şi, în orice caz, au o îndelungată istorie de
convieţuire paşnică. Ceea ce nu se
poată spune despre minoritatea maghiară sau ţigănească din România, îndeosebi
din Transilvania!
Privită
prin această retrospectivă, sintagma „stat poliglot“ apare ca fiind nu doar
improprie semantic, ci chiar indezirabilă atît prin confuzia introdusă, cît,
mai ales, prin perspectiva pe care o oferă: ar trebui, deci, să ne aşteptăm ca,
la fel ca în Elveţia, minorităţile moghioră şi ţigănească să ajungă la
egalitate demografică faţă de Neamul Românesc, care, acum, deţine aproximativ
85 la sută din ponderea populaţiei României. Să ne amintim că unul dintre
vorbeţii de la postul TV Antena 3, Mădălin Voicu, „prognozase“ că, ţinînd cont de înmulţirea în progresie geometrică a
ţiganilor, s-ar putea ca, peste două-trei decenii, ţiganii să devină, „din minoritate conlocuitoare, majoritate conducătoare“ – ameninţare reluată pe postul Realitatea TV!
Cît
despre maghiari şi maghiarizaţi, chiar dacă am avea în vedere amplificarea
comportamentului lor suicidar – atît din România, cît şi din Ungaria –, nu este
un motiv de liniştire, deoarece, din cauza tezei rasiste şi preponderent antiromâneşti
a Ungariei, maghiarizarea, aplicată
inclusiv prin maghiarizarea numelor nu numai din actele de identitate, dar şi de pe crucile din cimitire, maghiarizarea
accelerată rămîne un „principiu“ hungarist permanent, împotriva căruia
ardelenii nu au de gînd să i se opună:
dimpotrivă, aşa cum alertează Gheorghe Funar, se grăbesc să
adopte, masiv, cetăţenia maghiară! Aplicarea maghiarizării în condiţiile
actuale şi sub aceste forme în Ardeal este cu atît mai periculoasă cu cît
ardelenii nu şi-au manifestat niciodată împotrivirea în mod ferm, timp de o mie
de ani, cît Transilvania a fost condusă de principi maghiari sau de români
maghiarizaţi, deşi, totdeauna, din anul 950 pînă azi, au fost majoritari în
proporţie covîrşitoare faţă de maghiari! Cele cîteva răscoale – de la Bobâlna, din
1438-1439, războiul ţărănesc al lui Gheorghe Doja, din 1514, războiul lui Horia, Cloşca şi Crişan, războiul lui Avram Iancu – abia că atestă această lipsă de fermitate. A venit momentul ca ardelenii
să iasă din letargia lor istorică şi să nu mai fie ademeniţi de iluziile
diseminate de către indivizi ca Sabin Gherman sau de avantajele dobîndite prin
obţinerea cetăţeniei ungare, acceptată acum din cauza mirajului unor avantaje
pecuniare. Se pare că au uitat de vremea consemnată de expresia unio
trium nationum, cînd erau
obligaţi de grofi să nu poarte cizme, căciulă de blană, haine frumoase etc.,
pentru a fi mereu umiliţi şi prezentaţi ca slugi, exact cum sunt descrişi chiar şi în zilele acestea de
propaganda fascistă hungaristă, inclusiv în manualul despre pretinsa istorie a secuilor, secui care nu mai există fiindcă au fost maghiarizaţi
integral de peste două sute de ani – manual care nu este decît o nouă
manifestare a măgăriei maghiare! Se pare că ardelenii au uitat cu totul de Supplex
Libellus Valachorum Transsilvaniae! Riscul este cu atît mai mare cu cît apar şi materiale
despre „isteria de a fi român“, cum scrie un nătărău care nu ştie despre ce scrie, sau
despre Tricolorul României, depreciat de un individ cu o privire bovină şi cu
gura întredeschisă, gata să prindă muşte, Sorin
Ioniţă-Gură-cască, sub titlul „Jeanne d’Arc de Covasna sau
războiul celor două cârpe“, publicat în revista 22, a „Fundaţiei Soros pentru o societate deschisă“, fundaţie care,
cum am mai relevat în articolul „F.M.I. şi B.M. vor guverna România“, nu este
decît „un
uriaş aspirator de informaţii“, adică o agenţie de spionaj camuflată!
Ca
atare, este absolut necesar şi e foarte simplu să fie eliminată din Constituţie
sintagma „minorităţi naţionale“. Trebuie să existe doar voinţa politică a
guvernanţilor. Dacă nu pot, îi vom ajuta, dacă nu vor, îi vom sili, iar dacă se
opun îi vom elimina. Cum am mai spus, nu ca în Islanda, fiindcă românii nu au
experienţa lor democratică,
dar măcar ca pe vremea lui Horia, Rex
Daciae, sau a lui Avram Iancu.
Din moment ce Borboly Csaba ne ameninţă că vor pune mîna pe arme, pentru că se irită la interzicerea de către autorităţi
a arborării aşa-zisului steag secuiesc – deşi chiar un heraldist maghiar,
decorat de către Traian Băsescu, probabil pentru că este un antiromân virulent, recunoaşte că „steagul
secuiesc este un fals, model
de broderie de pernă“, deşi
e arborat necontenit de 23 de ani încoace –, trebuie să fim pregătiţi să le dăm
riposta cuvenită, aşa cum se procedează cu şarpele care îţi iese în drum!
Apoi
spuneţi: „Dacă nu am avea un stat care poate fi uşor şantajat şi presat,
acum“. Trebuie făcută o disociere: nu „statul este şantajat“, ci conducătorii
lui. E-adevărat că, sub aspectul consecinţelor politicii duse de aceşti
guvernanţi, rezultatul este cam acelaşi pentru stat, pentru ţară, din cauza
cedării la şantaj şi a slugărniciei lor. Şi continuaţi: „Şi aşa a fost mereu.
Deci politica românească se poate baza pe hotărâre şi şiretenie, nu doar pe una
sau alta“. E-adevărat, aşa a fost mereu, pentru că, observase cu amărăciune şi
Grigore Ureche, „suntem în calea tuturor răutăţilor“. Dar politica românească –
înţeleasă în sens larg, adică incluzînd aici şi pe aceea a domnitorilor români
– s-a bazat, întotdeauna, pe „hotărâre şi şiretenie“ tocmai pentru a ieşi din
clinciul în care o băgase Istoria: Neamul Românesc era aşezat în calea tuturor
răutăţilor. Acel „bizantinism“ de care era şi mai este acuzată politica românească autentică rezidă
tocmai în „hotărâre şi şiretenie“, aşa cum am relevat în mai multe articole,
cel mai recent în studiul „Scursurile din PDL se preling în USL“, referindu-mă la dictonul machiavelic „Scopul scuză
mijloacele“.
Referitor
la afirmaţia lui Putin, trebuie nuanţată analiza. Denumirea oficială a Rusiei
este „Federaţia Rusă“ tocmai pentru că include mai multe popoare, nu minorităţi; popoare care au fost cucerite de ruşi în
decursul istoriei, dar popoare. Este
evident că nu la acestea se referă Putin cînd vorbeşte de minorităţi, ci la
cei proveniţi din statele din afara
Federaţiei Ruse şi din afara Comunităţii Statelor Independente (adică ceea ce a
mai rămas din fostul imperiu ţarist/sovietic).
În
sfîrşit, mai spuneţi: „Expulzarea celor cu dublă cetăţenie ar fi o armă cu
dublu tăiş, care, dacă s-ar aplica şi basarabenilor, (re)deveniţi cetăţeni
români, nu ne-ar fi de nici un folos“. Dar echivalarea situaţiei basarabenilor
cu a maghiarilor şi maghiarizaţilor care au obţinut dubla cetăţenie nu este
corectă: basarabenii au fost cetăţeni români fie că fuseseră supuşii lui Ştefan
cel Mare, fie că au fost cetăţenii României Mari. Pe cînd maghiarii şi
maghiarizaţii din România, îndeosebi cei din Transilvania, nu au fost cetăţeni
ai Ungariei decît patru ani: în vremea ocupaţiei horthyste de după Dictatul de
la Viena, căci în timpul Imperiului Austro-ungar au fost supuşi imperiali şi nu
ai Ungariei! Apoi, nu cred că vreun basarabean care a obţinut şi cetăţenie
română ar comite acte antiromâneşti, cum fac maghiarii şi maghiarizaţii din
România, de la Trianon încoace!
În
Constituţia de la 1991, se afirmă la art. 4 „ (1) Statul are ca fundament
unitatea poporului român“; (2) România este patria comună şi indivizibilă a
tuturor cetăţenilor săi, fără deosebire de rasă, de naţionalitate, de origine
etnică, de limbă, de religie, de sex, de opinie, de apartenenţă politică, de
avere sau de origine socială“. Era, deci, o reglementare generoasă, care îi
cuprindea pe toţi locuitorii ţării. Dar, mai jos, se introduce una dintre cele
mai mari tîmpenii constituţionale: prevederea de la art. 59 (2): „Organizaţiile
cetăţenilor aparţinînd minorităţilor naţionale care nu întrunesc în alegeri
numărul de voturi pentru a fi reprezentate în Parlament au dreptul la cîte un
loc de deputat“ (sic)! Aşa s-a făcut
că au intrat în Parlament deputaţi etnici cu 1850 de voturi, cînd un român avea
nevoie de 30.000 de voturi pentru a realiza acelaşi lucru. Consecinţa cea mai
nocivă este că, aşa cum am mai arătat, grupul parlamentar al minorităţilor este
un apendice care votează exclusiv cu Puterea şi, astfel, o majoritate politică
şubredă se transformă, cu voturile parlamentarilor minorităţilor, într-o
majoritate politică calificată: în acest mod, se realizează cvorumul necesar
trecerii legilor ordinare, şi, mai ales, organice. Din acest motiv, guvernul
(partidul sau coaliţia aflate la putere) nu se atinge de ei. Aşadar, parlamentarii
minorităţilor votează cu Puterea, ca cetăţeanul turmentat, din „O scrisoare pierdută“, care nu „luptă
contra Guvernului“, dar nu din considerente doctrinare sau de apărare a
intereselor minoritarilor, ci din lichelism. Şi, oricum, reprezentanţii minorităţilor au votat în Parlament numai contra
intereselor Românismului şi Românităţii, exemplul cel mai vizibil fiind
parlamentarii U.D.M.R., ai jüden-ilor
(citiţi: jidanilor) şi ai ţiganilor. Eliminarea reprezentanţilor în Parlament ai
minorităţilor naţionale prin eliminarea conceptului „minorităţi naţionale“ implică
şi anularea celorlalte „discriminări pozitive“ acordate minorităţilor, în
primul rînd celei maghiare: inscripţii bilingve, şcoli, licee, universitate,
emisiuni radio-tv în limba maghiară etc.
Protejarea
minorităţilor i-a fost impusă României la Tratatul de Pace de după încheierea
Primului Război Mondial. Problema minorităţilor a fost concepută ca un „cui al
lui Pepelea“, prin care să se facă, ulterior, presiuni asupra României, în
continuarea presiunilor prilejuite de semnarea Tratatului de la Berlin, din
1879, prin care se forţa împămîntenirea la grămadă a jidanilor. Acum, Ungaria
este folosită de Marile Puteri (a se citi Marile Putori), în special de către
S.U.A., ca factor de presiune contra României pretextîndu-se „apărarea
drepturilor minorităţilor“. Unul dintre actonii politici implicaţi în aceste
presiuni este Richard Holbrooke – principalul vinovat de dictatul antisîrb de
la Dayton –, care, printre altele, spunea: „Trebuie reparată moştenirea
Trianonului“. Adică repeta lait-motivul politicii revizioniste a Ungariei.
Anterior afirmaţiilor acestuia, apăruse, în S.U.A., cartea colonelului (rtg.) Trevor N. Dupuy,
FUTURE WARS. The world’s most dangerous flashpoints. Warner Books,
New York, 1993. Capitolul 8, The war for
Transylvania, a cărui traducere am publicat-o în serialul „Război
pentru Transilvania“, tratează despre războiul dus de România contra
Ungariei pentru „ocuparea Transilvaniei“, război în care Ungaria luptă pentru „apărarea secuilor“. În
preambulul capitolului se precizează: „De asemenea, deşi 96,6 la sută din
populaţia Ungariei este reprezentată de etnici unguri, iar restul în cea mai
mare parte de germani şi slovaci, circa 1,9 milioane de etnici unguri,
cunoscuţi sub numele de secui – care alcătuiesc aproximativ 20 la sută din totalul
populaţiei ungare – trăiesc în România. Aceste cifre folosite pentru
exemplificare nu sunt numai date statistice, ci reflectă existenţa unor
probleme grave şi periculoase. Revoluţia
care a dus la răsturnarea dictaturii Nicolae Ceauşescu în România a izbucnit
atunci cînd forţele de securitate au ucis un preot maghiar din Timişoara (sau
Temesvar), centru al comunităţii Secuilor
din România“ (Trevor N. Dupuy, op. cit.,
pag. 232 – vezi facsimilul). Preotul „ucis“ la Timişoara nu este altul decît curvarul,
spionul,
revanşardul,
delapidatorul
şi antiromânul
Laszlo Tokes, „reprezentantul“ României în Parlamentul European şi
vicepreşedinte la acestuia, ales în această funcţie inclusiv cu voturile
europarlamentarilor P.D.L.!
Periculozitatea esenţială rezidă în diseminarea acestor falsuri, căror li se dă girul de „mare autoritate“, de vreme ce sunt etalate de un colonel american, fie el şi în retragere, dar căruia, în prezentarea cărţii, i se face reclamă ca fiind „unul dintre cei mai importanţi analişti militari“. Dar asemenea enormităţi, precum „repararea moştenirii Trianonului“ a fost spusă, prin 1990, de curvarul François Mitterrand, şi, acum cîţiva ani, de către generalul american Wesley Clark (de origine iudeo-khazară) – autorul miniholocaustului de la Ferma Davidienilor, Waco, Texas, pe care a incendiat-o cu napalm, folosind tancurile –, individul care era pe punctul să declanşeze „Al Treilea Război mondial“, devenit afacerist şi, subit, acum, consilier (adică păpuşar) al lui Victor Ponta! Şi, să reţinem, toată propaganda occidentală pro-hungaristă se învîrte în jurul protejării „secuilor“, care, repet, nu mai există de peste două veacuri.
Periculozitatea esenţială rezidă în diseminarea acestor falsuri, căror li se dă girul de „mare autoritate“, de vreme ce sunt etalate de un colonel american, fie el şi în retragere, dar căruia, în prezentarea cărţii, i se face reclamă ca fiind „unul dintre cei mai importanţi analişti militari“. Dar asemenea enormităţi, precum „repararea moştenirii Trianonului“ a fost spusă, prin 1990, de curvarul François Mitterrand, şi, acum cîţiva ani, de către generalul american Wesley Clark (de origine iudeo-khazară) – autorul miniholocaustului de la Ferma Davidienilor, Waco, Texas, pe care a incendiat-o cu napalm, folosind tancurile –, individul care era pe punctul să declanşeze „Al Treilea Război mondial“, devenit afacerist şi, subit, acum, consilier (adică păpuşar) al lui Victor Ponta! Şi, să reţinem, toată propaganda occidentală pro-hungaristă se învîrte în jurul protejării „secuilor“, care, repet, nu mai există de peste două veacuri.
Dar propaganda occidentală pro-hungaristă şi
pro-minorităţi are un scop bine determinat şi stabilit de multă vreme: secesiunea Transilvaniei – cum o afirmă
textual Trevor N. Dupuy –, urmată de federalizarea
României şi, în final, desfiinţarea României
prin politica regionalizării, politică reluată acum de U.S.L., după ce
fusese încercată pe timpul guvernului lui Adrian Năstase!
Iată suficiente
– dar nu exhaustive – argumente pentru a susţine că eliminarea sintagmei
„minorităţi naţionale“ este necesară, posibilă şi, mai ales, urgentă. Această
eliminare este prioritatea proximei revizuiri a Constituţiei.
31
martie 2013
Colonel (r.) Vasile I.
Zărnescu