De ce
plătim şapte servicii secrete?!
Într-o
lume defazată, cu sistemul de valori inversat, contribuabilii români plătesc
şapte servicii de apărare a securităţii naţionale, pentru a vedea cum
parlamentarii şi membrii guvernelor înfundă puşcăriile.
Într-o
lume raţionala, infractorii de duzină nu ar putea ajunge să candideze pentru Camerele
Parlamentului şi nici nu ar fi desemnaţi miniştri.
Într-o
societate care se respectă pe sine, carieriştii de talent, care şi-au ales
nevestele după înălţimea treptei politice a socrilor, au traficat ţigări şi
blugi prin căminele studenţeşti, au cochetat cu ideea delaţiunii profesioniste,
pentru a căpăta protecţie şi susţinere ocultă, şi-au schimbat acoperirile de la
un serviciu secret la altul, după cum şi ce li se promitea, nu puteau accede în
cariere ministeriale, ori în fruntea guvernelor, sau chiar preşedinţi ai
Republicii România.
Într-o
ţară guvernată de lege, sistemul contrainformativ de alertă al serviciilor
secrete declanşează mecanisme legale de blocare a accesului în funcţii publice
a celor cu vocaţie de borfaşi.
În
România antedecembristă '89, etalonul de eficienţă politică şi eficacitate
economică al Securităţii Statului era p r e v e n i r e a.
Prevenirea
încălcării legii nu era un concept cu conotaţii ideologice, nu era vreo
născocire a lui Nicolae Ceauşescu, pentru a sublinia „caracteristica umanitară
a socialismului multilateral dezvoltat“. Dimpotrivă, prevenirea este un concept
al criminologiei, ştiinţă juridică înrudită cu dreptul penal.
În
întreaga lume, şi în România, funcţia de prevenire a încălcării legii este
instituţionalizată. Faptul că, potrivit legii, serviciile de informaţii au
competenţe în legătură cu identificarea şi înlăturarea ameninţărilor, a
vulnerabilităţilor şi pericolelor, în diferitele lor stadii, de la intenţie la
planuri, de la act preparator la tentative, desemnează exact esenţa misiunii de
prevenire a încălcării legii.
Pentru
funcţiile publice, în cvasitotalitatea lor în legătură şi cu deţinerea de
secrete de stat, verificările şi avizele de securitate sunt obligatorii şi,
odată acordate favorabil, sunt şi garanţii că nu ne vom vedea deputaţii sau
senatorii, miniştrii, prim-miniştrii sau preşedinţii Republicii după gratii.
În
România, ţară ale cărei guverne au cumpărat „aderare“ şi „integrare“ cu mită
disimulată în privatizări frauduloase şi atribuirea de contracte păguboase,
drenatoare ale bugetului public, prin care s-a subminat economic şi politic
securitatea naţională, nu s-a prevenit nimic. Funcţia politică centrală a
prevenirii a fost desfiinţată şi înlocuită cu vânătoarea unor ţapi ispăşitori
ai crimelor săvârşite de o întreagă clasă politică. O clasă politică, produs al
unor partide al căror cinism a ajuns până acolo încât să-şi legifereze
nelegiuirile.
În
România, miniştrii şi parlamentarii devin cazuri penale din cauza unui sistem
politic care se fundamentează pe corupţie, în care se negociază locurile în Camere
şi se cumpără demnităţile ministeriale.
Un
minister bun, cum este cel al „tăierii panglicilor“, se adjudecă pe cel puţin
două milioane de euro. Bani care de unde vin şi unde se duc? Banii se dau
înainte şi apoi trebuie compensaţi din exerciţiul fraudulos al funcţiei
publice.
Faptul că
înaltele demnităţi publice au tarife, inaccesibile celor care nu dispun de
susţinere financiară cu bani negri, a căpătat o asemenea notorietate publică încât
apare ca normalitate a sistemului politic.
Oare nu
ar fi cazul să aflăm cum liderii partidelor îşi pot justifica susţinerea
politică iniţială, în numele partidului, dar şi cea în nume propriu, pentru
amicii lor politici dovediţi infractori?
Partidele
politice generatoare de corupţie sistemică nu-şi au locul în societăţile
democratice. Ele pot fi chiar mai rele decât partidele extremiste.
În
condiţiile date, nici serviciile de informaţii pentru securitate naţională
nu-şi pot realiza scopul. Ele sunt supuse riscului expunerii faţă de decidenţi
politici corupţi, interesaţi în perpetuarea sistemului de putere mafiot. Ba
chiar mai mult, informaţiile lor să fie valorificate în scopuri politice
personale ale unor decidenţi.
Aceasta
să fie cauza că, într-o Românie bolnavă, nu se mai contabilizează în
bilanţurile anuale ale „structurilor“ activitatea de prevenire, ci arestările
şi condamnările? Serviciile secrete nu ascultă şi nu interceptează pentru a
preveni, ci pentru a monitoriza procesul de pregătire şi desfăşurare a actelor
infracţionale, pentru a umple dosarele penale cu această noua regină a
probelor, „interceptarea“, în variile ei forme, dar numai pe suport digital,
adică pe baza unei tehnologii prin care, la ordin cu plăcere, ni se poate
dovedi şi că am fost contemporani cu Ramses ori Tutankhamom.
Departe
gândul de a-i compătimi pe înalţii demnitari dovediţi infractori. Pentru aceste
specimene nici o lege nu ar fi prea severă şi nici o pedeapsă prea mare. Abuzul
şi trădarea de încredere publică, înşelarea celor care te-au mandatat să-i
reprezinţi, transferându-ţi partea lor de putere, sunt crima cea mai
abominabilă, care ne lezează pe toţi, deopotrivă.
Dacă tot
plătim şapte servicii secrete, cum se face că infractorii potenţiali nu sunt
dibuiţi după lista binecunoscută a criteriilor verificărilor de securitate
prealabile învestiturii, ci numai după ce trădează, subminează, fură, corup ori
se lasă corupţi?
În
intervalul 17 octombrie 1997-12 decembrie 2013, peste 30 de foşti parlamentari,
miniştri, generali (şefi ai Statului Major General şi adjuncţi ai directorului
Serviciului Român de Informaţii), secretari de stat, un şef zonal al Fondului
Proprietăţii Private şi primari de mari municipii reşedinţe de judeţe (Cluj,
Craiova şi Baia Mare) au fost condamnaţi la închisoare (27 definitiv).
Galeria
menţionată este deschisă, în octombrie 1997, cu o condamnare la 18 ani de închisoare
pentru crimă de trădare de ţară prin transmitere de secrete, respectiv spionaj
economic, săvârşită de subsecretarul de stat la Departamentul Minelor, Ştefan
Kiraly. Graţiat de preşedintele Emil Constantinescu, făptuitorul rezidenţiază în
Canada şi, din când în când, în Ungaria. În rezumat, S.K. a furnizat unor
entităţi străine un important fond de documente secrete privind resursele
minerale strategice ale României. Cele în legătură cu care au izbucnit
recentele scandaluri politice şi au apărut mari suspiciuni de corupţie şi alte
trădări.
Înspre
finalul galeriei V.I.P.-urilor penale este inserat un alt caz de trădare, tot
prin transmitere de secrete. Autorii, condamnaţi în prima instanţă la 6,
respectiv, 5 ani de închisoare, sunt foştii miniştri Codruţ Şereş şi Zsoltan
Nagy, judecaţi în aşa-numitul „Dosar al privatizărilor strategice“.
În 18
ani, trei foşti membri ai guvernului au fost trimişi în judecată sub grava
acuzaţie de trădare, fiind şi condamnaţi. Doi foşti miniştri sunt cercetaţi
pentru subminarea economiei naţionale, iar în guvernele premierului V.-V. Ponta
(mai-decembrie 2013, decembrie 2013-prezent), anunţate ca „cele mai cinstite“,
au fost cei mai mulţi „incompatibili“ cu paşaport penal. Lista miniştrilor cu
probleme din actualul guvern, ca şi a parlamentarilor din arcul Puterii, este
încă deschisă şi nu-i chiar scurtă.
În
Parlament şi în consiliile locale au intrat, consecinţă a viciilor unui sistem
electoral dereglat de corupţie, personaje, puţin spus, ciudate. Dar unite prin
scopuri nelegitime şi mijloacele de realizare din aceeaşi clasă.
Separat,
există o listă cu multe zeci de generali şi sute de ofiţeri şi subofiţeri ai
Armatei, alte sute din Ministerul de Interne, condamnaţi definitiv ori
cercetaţi pentru fapte de corupţie.
În
decursul a 60 de ani (1888-1948) au fost condamnaţi pentru fapte de
corupţie 5 generali, iar în ultimii 24 de ani (1990-2013) au fost condamnaţi
28.
Ca să
avem o imagine completă a fenomenului, alţi 55 de generali sunt în cercetarea D.N.A.,
trei generali au beneficiat de prescrierea faptelor şi şapte au beneficiat de N.U.P.-ul
salvator al generalului Samoilă Joarză (acesta, din 109 dosare instrumentate în
legătură cu Armata, în 108 a decis N.U.P.).
Din 28 de
generali condamnaţi – 20 de la M.Ap.N., cinci de la M.A.I. şi trei de la S.R.I.
–, şapte au primit condamnări la închisoare cu executare (cuprinse între doi şi
şase ani şi jumătate), iar 19 au primit condamnări la închisoare cu suspendare.
Un număr de 23 de generali au comis faptele pe timpul cât erau activi, iar cinci
după trecerea în rezervă, fără ca faptele lor să aibă tangenţă cu domeniul
militar.
Pe termen
scurt, dinamica acestei galerii penale a demnitarilor, militarilor şi
poliţiştilor statului român se anunţă a avea un trend ascendent foarte dinamic.
Aşadar,
ţara se confruntă cu o situaţie care ar trebui să fie alarmantă pentru cei care
conduc destinele României. Cu condiţia ca ei înşişi să nu se afle sub povara
propriilor probleme de legalitate, ori de rectitudine morală.
Şi,
totuşi, eu, cetăţeanul, plătesc şapte servicii secrete pentru ca România, ţara
mea, să arate astfel în faţa lumii?
Joi, 09
ianuarie 2014
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Este binevenit oricine doreste sa comenteze! Rugam sa va inserati numele si datele de contact, din respect fata de cititori. Atacurile la persoana, injuriile, opiniile fara legatura cu subiectul prezentat vor fi sterse. Persoanele care doresc raspunsuri sau precizari oficiale, trebuie sa se adreseze conform "Normelor de comunicare in cadrul SCMD" (afisate pe pagina Secretariatului General al SCMD).