Dan Vizanti despre IAR 80 şi bătălia din 10 iunie 1944
(...) În calitate de comandant al Grupului 6 Vânătoare
(cod „Paris“), care avea drept misiune apărarea Bucureştiului şi a zonei
petrolifere Ploieşti în perioada bombardamentelor americane de până la 23
august 1944, consider, ca participant direct la aceste evenimente, că sunt îndreptăţit
să aduc mărturii asupra acestei perioade şi să prezint activitatea deosebit de
importantă, dar prea puţin cunoscută, a aviaţiei române.
Lupta prodigioasă şi extrem de dificilă a unei armate
care, în timpul aceluiaşi conflict, a luptat la început împotriva U.R.S.S. la Est,
contra anglo-americanilor în interior, iar la sfârşit, contra Germaniei la Vest.
În paginile care urmează nu ne vom referi decât la lupta Aviaţiei Romane împotriva
forţelor britanice şi americane.
România a intrat în război pe 22 iunie 1941 cu peste 2.500
avioane de diferite tipuri: avioane de vânătoare, bombardiere, avioane de
observaţie-recunoaştere, de comandament, legătură, şcoală (dintre care o treime
de vânătoare).
Pe durata conflictului, am contabilizat la sol 325
bombardiere americane şi engleze doborâte (marea majoritate americane), precum şi
65 avioane de vânătoare, şi aceasta exclusiv în regiunea Bucureşti şi zona
petroliferă Ploieşti (aceste cifre au fost stabilite cu ocazia ridicării
epavelor acestor avioane în vederea reciclării în circuitul industrial a
componentelor lor feroase şi neferoase).
Trebuie menţionat că această hecatombă a fost realizată
nu numai datorită unităţilor de vânătoare româneşti înzestrate cu IAR 80 şi IAR
81, dar, de asemenea, datorită unităţilor române şi germane dotate cu
Messerschmitt 109G şi 110, fără să uităm, bineînţeles, unităţile de apărare
antiaeriană.
Mă simt obligat să amintesc, în plus cei circa 1.400 de
aviatori inamici, căzuţi eroic în timpul luptelor deasupra teritoriului României
şi cei 1.590 de prizonieri (aviatori americani, englezi, canadieni) care, cu
concursul meu, au fost eliberaţi şi trimişi la Foggia, în Italia, după armistiţiul
de la 23 august 1944, înainte de intrarea trupelor sovietice în Bucureşti.
În sfârşit, nu pot uita acei eroi, acei 51 de piloţi,
acei 51 de români, aparţinând unităţilor comandate de mine, care au căzut în
aceste lupte.
*
Avionul IAR 80 a fost conceput de un
grup de cercetători, alcătuit din ingineri sub conducerea profesorului Ion
Grossu, pe vremea aceea director al uzinei I.A.R. (Industria Aeronautică Română).
Proiectul fusese inspirat la origine de
avionul IAR 14, conceput de un grup de cercetători ai uzinei în 1931. Acest
avion de vânătoare bătuse, în ianuarie 1932, recordul mondial de viteză,
pilotat de căpitanul Romeo Popescu, aviator devenit celebru, mai ales datorită
unei aterizări forţate la Roma, pe malurile Tibrului, în jurul anului 1930 (...).
Începând cu vara anului 1945 şi imediat
după ocuparea ţării de către trupele sovietice, toate uzinele de aviaţie româneşti,
bineînţeles, în primul rând, uzinele I.A.R., şi-au încetat total activitatea.
Apoi uzinele, utilajele, maşinile, laboratoarele, modelele, prototipurile,
planurile, ansamblul flotei aeriene au fost transferate în U.R.S.S.
Astfel a dispărut o industrie avansată,
superior dezvoltată, înzestrată cu un utilaj modern, un personal tehnic de înaltă
calificare, un now-how dobândit în
timp de aproape 30 de ani de activitate şi de reuşite, după cum stau mărturie
admirabilele succese ale Aviaţiei Române din timpul celui de-Al Doilea Război Mondial
pe fronturile de Est si Vest.
10 iunie 1944 –
O strălucită victorie a Aviaţiei Române
Primul raid asupra Ploieştiului
Primul raid asupra Ploieştiului
Duminică, 1 august 1943, o formaţie de circa 180-200
avioane de bombardament americane B 24 Liberator decolau de la Benghazi, din
Africa, cu misiunea de a distruge zona petroliferă Ploieşti. Această misiune a
fost un eşec, numai 60 de avioane întorcându-se la bază.
Cauzele acestui eşec au fost: marea distanţă de la
Benghazi la Ploieşti şi, în special, survolarea Mediteranei şi opţiunea pentru
un atac la joasă altitudine, permiţând apărării antiaeriene române să doboare
avioanele americane.
Imediat după acest raid, generalul Gheorghe Jienescu,
ministrul Aerului, ţinând seama de eventualitatea unor noi atacuri, a decis
restructurarea Aviaţiei de Vânătoare Române. Cu această ocazie, am fost numit
comandant al Grupului 6 Vânătoare, destinat apărării Capitalei şi a zonei
petrolifere Ploieşti.
Grupul 6 Vânătoare era constituit din avioane IAR 80 şi
IAR 81, care, după cum am arătat mai sus, erau uneori confundate de către
americani cu avionul german de vânătoare FockeWulf 190.
Începând din 4 aprilie 1944, Comandamentul American
situat în Italia a întreprins, pornind din 22 aerodromuri situate la Foggia,
bombardarea masiva a zonei petrolifere. Mijloacele puse în acţiune erau
importante, întrucât Comandamentul Interaliat dispunea de 1.000 de avioane,
dintre care circa 600 bombardiere Liberator
şi Fortăreţe
şi 400 avioane de vânătoare Mustang şi Lightning.
În general, atacurile erau realizate în valuri de
bombardiere eşalonate între 8.000 m şi 4.000 m altitudine, încadrate de formaţiuni
de vânătoare dotate cu avioane având o mare autonomie de zbor şi cu o viteză şi
performanţe superioare tuturor celor cunoscute la acea dată în Europa.
Având în vedere
această mare superioritate numerică şi de performanţe, rezultatele pe care unităţile
mele IAR 80 le-au obţinut, cu preţul, din nefericire, al unor pierderi
importante, sunt excepţionale.
***
„Sâmbătă, 10
iunie 1944. Aerodromul militar Popeşti-Leordeni (20 km de Bucureşti).
O dimineaţă splendidă de vară, soarele strălucitor
învăluie aerodromul cu razele sale calde. Terenul este vast şi permite
decolarea simultană a mai multor escadrile în patrule de câte patru. Nori groşi
de timp frumos, de un alb imaculat sunt prezenţi pe cer, mici şi, totodată,
imenşi, contribuind astfel la o perfectă vizibilitate.
Puritatea
atmosferei, transparenţa aerului, claritatea formelor îngăduiau privirii să
cuprindă aproape în totalitate Câmpia Bărăganului.
Raportul
grupului are loc, ca de obicei, la ora 7 dimineaţa. Se desfăşoară ceremonialul
cotidian. Întregul personal este prezent: personalul navigant, tehnic,
mecanici, armurieri, servanţi, radiofonişti, trupă, şoferi etc., grupaţi pe
escadrile, în careu, toţi cu zâmbetul pe buze, conştienţi de importanţa
fiecăruia în bunul mers al unităţii.
În
acelaşi timp, toţi îşi dau seama de inegalitatea forţelor aflate în luptă:
celor aproximativ 1.000 de avioane americane li se opuneau, în interiorul
României, doar 178 de avioane, al căror număr scădea pe măsură ce se înmulţeau
raidurile; inegalitate accentuată de faptul că, în 1944, performantele
avioanelor de vânătoare americane Mustang
şi Lightning, care tocmai atunci
sosiseră în Europa, depăşeau cu mult atât ca viteză, cât şi ca rază de acţiune,
avioanele europene; inegalitate existentă şi la nivelul armamentului, ştiut
fiind faptul că formaţiunile de avioane de bombardament Liberator erau protejate şi de către Fortăreţele zburătoare, echipate fiecare cu câte 31 de mitraliere.
Gravitatea situaţiei, permanenţa stării de alarmă în care trăiam confereau
acestor rapoarte matinale o dimensiune, o solemnitate, o densitate emoţională
din care ţâşnea, aproape palpabil, un sentiment de fraternitate de arme.
Aşadar,
toţi ştiau că în fiecare clipă putea să se declanşeze o luptă aprigă şi inegală.
Mă uitam cu mândrie şi cu emoţie la aceşti tineri pe care îi comandam, plini de
talent şi experienţă, şi-n privirea cărora citeam acea nevoie, acea sete de
autodepăşire, de a încerca împreună cu mine imposibilul. Avea fiecare o
familie, o dragoste, un prieten, o fiinţă dragă, care le dădeau o raţiune de a
trăi, un imbold în luptă, un refugiu pentru suflet, forţa în faţa adversităţii.
(...) Să
ne întoarcem la acea dimineaţă de 10 iunie 1944, în timpul raportului de
dimineaţă. În timp ce se înălţa Drapelul, privirea mea trecea de la o escadrilă
la alta, notând absenţa celor care ne părăsiseră, absenţa acelor figuri, a
acelor personalităţi, încă mai dragi şi mai apropiate acum tocmai prin absenţa
lor.
Nu puteam
şi nu voi putea vreodată uita zâmbetul fermecător şi blânda voce a lui
Constantin Dimache, cel care, seara, la un „pahar“ ne cânta, acompaniindu-se la
chitară: „Costică, Costică, fă lampa mai mică!“
Grelele
pierderi de piloţi şi avioane pe care le suferisem mă îndurerau profund.
Dacă
avioanele se întorceau din luptă ciuruite de gloanţe, se puteau repara chiar pe
aerodrom, în cea mai mare parte a cazurilor, datorită experienţei şi voinţei
neobosite a personalului tehnic, în schimb, pe lângă intolerabila durere
provocată de dispariţia fiecăruia dintre camarazii noştri, adevărul cumplit era
că nu aveam alţi piloţi capabili să le înlocuiască marea capacitate şi
excepţionalul talent.
*
După
terminarea raportului, spre ora 7 şi 30 min., Statul Major al Grupului s-a
îndreptat, ca de obicei, către Cartierul General. În acea dimineaţă mă
însoţeau: maiorul mecanic Trandafirescu, şeful Serviciului tehnic, comandorul
Traian Gavriliu, şeful Biroului Operaţii, şi cei trei comandanţi de escadrilă:
căpitanii Petre Constantinescu, Mircea Dumitrescu şi Gheorghe Posteucă.
Pe drum
discutam despre problema cea mai gravă a zilei: în caz de alarmă nu aveam
imediat disponibile decât două patrule din fiecare escadrilă, adică 24 de
avioane, fără să punem la socoteală celula mea de comandă (compusă din două
aparate, al comandantului şi al coechipierului – n. red.), deci un total de 26
de avioane. Maistrul Păduroiu, şeful Serviciului tehnic, ne promisese că, după
ora 10 dimineaţa, fiecare escadrilă va mai avea la dispoziţie încă o patrulă,
deci încă 12 aparate. Puteam, astfel, fi gata cu 38 de aparate la ora obişnuita
a raidurilor americane.
După ce
am rezolvat provizoriu această problemă, am trecut în revistă, în minte,
ordinele pe care le dădusem, în timp ce în jurul meu fiecare îşi vedea de
treburile şi răspunderile sale: încălzirea motoarelor, verificarea armamentului
şi a aparaturii radio, realizarea reparaţiilor şi punerea la punct a
avioanelor. Toate sarcinile se rezolvau într-o atmosferă de încredere, de
speranţă şi de voie bună.
*
Ora 8
dimineaţa. Postul de Comandă al Comandamentului Aviaţiei din Balcani (nume de
cod „Tigrul“), situat la Otopeni şi comandat de colonelul german Eduard
Neumann, una din cele mai mari şi distinse personalităţi ale aviaţiei de
vânătoare germane, este dotat cu un ecran mare pe care apar, datorită
aparatelor „Freja“ şi „Wurtzburg“ (strămoşii radarului), mişcările aviaţiei
americane.
Pentru ca
formaţiile americane, plecate de la Foggia, survolând, apoi, Marea Adriatică şi
Iugoslavia, să poată fi înregistrate şi să apară pe ecranul P.C. „Tigrul“, era
necesar ca zborul lor să aibă loc la o anumită altitudine. De îndată ce o
mişcare apărea pe ecran, ofiţerul de gardă trebuie să apese pe butonul de
alarmă, punând, astfel, ansamblul sistemului de apărare al Aviaţiei de
Vânătoare şi al Apărării Antiaeriene (întregul D.C.A.), în stare de alarmă.
Cum
raidurile aviaţiei americane asupra României nu avuseseră, niciodată, loc
înainte de ora 10 dimineaţa, ofiţerii aflaţi de gardă la orele probabile ale
raidurilor erau aleşi dintre ofiţerii superiori. Aşadar, la ora 8 dimineaţa,
oră puţin probabilă pentru un raid, de gardă se aflau ofiţeri de grad inferior.
În acea
dimineaţă s-a produs un fapt de necrezut, adevărat miracol (şi nu singurul în
acea zi memorabilă, ceea ce dovedeşte că, uneori, se petrec evenimente care nu
au nici o explicaţie normală, nici o justificare logică). Deci, la ora 8,
ofiţerul de gardă, ca urmare a unei neatenţii, a lăsat ecranul nesupravegheat
un timp nedeterminat. Revenindu-şi, speriat, cu un reflex de aviator, el
declanşează fără ezitare alarma pe întregul teritoriu.
*
Pe
aerodrom, tocmai intrasem în birou să-mi parcurg corespondenţa, când… alarmă?…
ora 8?! Surprins pentru moment de ora neobişnuită, îmi iau pistolul de alarmă,
ies repede şi lansez racheta verde prin care dau unităţilor mele ordinul de
decolare imediată. Mă îndrept împreună cu coechipierul meu spre avionul meu.
După un
minut şi 36 de secunde, prima patrulă decolează, urmată fără întrerupere de
restul formaţiei. Deja echipat şi instalat în avion, îl privesc o clipă pe coechipierul
meu, un surâs, un scurt salut, un semn de înţelegere şi decolam şi noi. Pentru
acest tip de situaţie stabilisem de mult un plan de luptă: escadrilele
încolonate după decolare trebuiau să execute, luând altitudine, un viraj
strâns, efectuând o jumătate de întoarcere, care, la 1.500 m altitudine, le
aducea la verticala aerodromului.
Coechipierul
meu şi cu mine am decolat imediat după ultima patrulă şi, tăind traiectoria
formaţiei, ne-am situat în fruntea ei, continuând să luam altitudine şi îndreptându-ne
spre un sector determinat în prealabil (sectorul S.N. la 100 km N.-V. de
Bucureşti), pe care îl atingeam, în general, la 10.000 m altitudine.
Această
manevră repetată de atâtea ori ne era bine cunoscută. De obicei, în timp ce ne
ridicam, primeam prin radio de la Postul de Comanda „Tigrul“ de la Otopeni
informaţii cu privire la raidul american: direcţia, înălţimea zborului fiecărui
val de bombardiere, numărul aproximativ al acestora etc.
În ziua
aceea, în timp ce mă aflam la 1.500 m altitudine în fruntea formaţiei, am auzit
în cască, codificat: „Atenţie Paris, atenţie Paris, indieni deasupra cuibului“.
Am recunoscut îndată vocea lui Traian Gavriliu, şeful Biroului Operaţii al
Aerodromului Popeşti-Leordeni, care mă anunţa, astfel, că avioanele de vânătoare
(indienii cu două pene) se îndreptau spre aerodrom (cuib). [„Indian cu două
pene“ era codul-poreclă dat avionului Lockheed P-38 Lightning, pentru că avea două
fuselaje, iar „Indian cu o pană“ era avionul Mustang
– n.n., V.I.Z.]
Atunci,
privind peste bord, văd val după val, la foarte joasă altitudine, formaţiuni de
Lightning (avioane de vânătoare
americane cu dublu fuselaj) care se îndreptau, venind dinspre Est (când, de
obicei, veneau de la Vest) direct spre aerodromul nostru. Imediat şi fără
ezitare ordon prin radio: „Paris către Paris 1, 2, 3 (escadrilele mele),
atacăm, urmaţi-mă!“ şi, într-o fracţiune de secundă, situaţia se răstoarnă
radical, căci Dumnezeu a vrut altfel.
În locul
surprizei pe care americanii ne-o pregăteau venind la o oră neobişnuită şi
dintr-o direcţie neaşteptată, sosind în razmot de la Foggia peste Adriatica şi
Iugoslavia, de-a lungul Dunării până la Olteniţa, sperând, astfel, să scape de
„radarul“ de la Postul de control „Tigrul“, ei sunt cei care, de fapt, cad în
capcană, înainte de a fi declanşat atacul.
Ofensiva
noastră fulgerătoare a fost o surpriza totală. Într-un picaj vertiginos, ne-am
năpustit cu toţii asupra Lightning-urilor
care, în acel moment, se aflau la nivelul liniei de centură a Capitalei şi se
pregăteau să ne nimicească la sol. Primul nostru atac a fost decisiv şi am avut
norocul chiar din primele clipe să-l doborâm pe comandantul formaţiei, care, de
altfel, a fost singurul supravieţuitor dintre piloţii americani participanţi la
raid.
Atacul
nostru a fost atât de rapid încât nici unul din cele 100 de avioane americane
nu a putut să tragă nici măcar un singur proiectil asupra avioanelor noastre de
la sol. În această luptă aeriană protagoniştii se deosebeau cu uşurinţă, pe de
o parte aflându-se avioanele cu dublu fuselaj Lightning şi, pe de altă parte,
avioanele IAR 80.
Marea
dificultate a acestei lupte a fost cauzată, însă, de joasa altitudine la care
s-a desfăşurat, din moment ce esenţialul s-a petrecut între sol şi 200 m
înălţime, totul evoluând într-o confuzie totală, cumplită, având în vedere
marele număr de aparate participante la luptă. După primul atac, în
învălmăşeala care a urmat, principala noastră preocupare a fost să evitam
ciocnirile în acest vârtej în care la fiecare clipă ne aflam faţă în faţă,
încrucişându-ne cu viteze relativ uimitoare, depăşind uneori 1.000 km/oră.
Luaţi
prin surprindere şi pierzându-şi din start comandantul, aproape jumătate din
avioanele americane au încercat să se degajeze şi au reuşit să părăsească
terenul prin tehnica cercului defensiv, întorcându-se înapoi la Foggia. Cu
nervii încordaţi la maxim, cu sensibilitatea vie şi cu simţurile ascuţite, am
înregistrat dintr-o privire întregul spectacol, ansamblul exaltant al acestui
câmp de bătălie aerian.
În acele
momente am realizat încă o dată cu mândrie, curajul, dăruirea, excepţionala
pregătire şi siguranţa „băieţilor“ mei, precum şi extraordinara manevrabilitate
a avioanelor IAR 80, în faţa cărora Lightning-urile
păreau nişte păsări prea mari, stânjenite de propria lor forţă şi de joasa
înălţime la care au fost silite să lupte.
Personalul
de la sol, surprins de rapiditatea atacului, rămăsese înmărmurit. Tot astfel,
ţăranii de pe câmp, muncitorii de la fabrica „Apretura“ din vecinătatea
aerodromului, toţi au fost spectatorii şi martorii acelei lupte sângeroase, în
lumina orbitoare a soarelui de vară, în zgomotul exploziilor, în ţăcănitul
asurzitor al mitralierelor, în urletul fantastic al motoarelor, în timp ce
pretutindeni se înălţau spre cer volutele de fum ale avioanelor doborâte care
ardeau.
Apoi,
brusc, s-a aşternut tăcerea, se auzea doar zgomotul motoarelor încetinind, pe
când cerul şi pământul încă mai vibrau de dezlănţuirea lor. Această impresionantă
luptă aeriană a durat 12 minute, 12 minute înfiorător de lungi pentru unii,
incredibil de scurte pentru alţii.
Astfel a
luat sfârşit una dintre cele mai importante bătălii aeriene din cel de-Al
Doilea Război Mondial, cel puţin din această regiune de sud-est a Europei.
De
menţionat că, în imediata vecinătate a Aerodromului Popeşti-Leordeni, s-au
găsit 24 de avioane americane doborâte; din nefericire, cum am precizat mai
sus, numai un singur pilot american a supravieţuit, comandantul formaţiei, care
reuşise să iasă din avion înainte ca acesta să explodeze după aterizarea sa
forţată.
După
aterizare, după primirea triumfală şi primele momente de euforie, după
îmbrăţişările şi lacrimile de bucurie şi emoţie, am avut durerea să constatam
că trei dintre camarazii noştri lipseau la apel: lt. Nicolae Limburg,
supranumit „Generalul“, adj. Tari şi adj. Giurgiu, doborâţi de americani, în
urma unei încleştări dramatice. Am constatat, de asemenea, că şi avioanele
noastre suferiseră numeroase avarii. Totuşi, spre surprinderea noastră, deşi
ciuruite de gloanţe, toate acestea se întorseseră la bază în bune condiţii.
Eu însumi
am fost uimit să constat că avionul meu IAR 81, cu numărul 344, primise
printre multe altele un proiectil de 13,2 mm care, intrând prin parbriz,
traversase carlinga. În mod normal, traiectoria proiectilului ar fi trebuit să
treacă prin capul meu şi am fost cu toţii incapabili să ne explicăm prin ce
minune scăpasem cu viaţă. Astfel, încă un fapt se adăuga, pentru mine,
celorlalte evenimente extraordinare şi providenţiale ale acestei zile
memorabile, care a debutat printr-o alarmă eronată şi, în acelaşi timp,
miraculoasă.
La scurt
timp după sfârşitul luptei, generalul Gheorghe Jienescu, ministrul Aerului,
însoţit de Nicolae Dinischiotu, ministrul adjunct al Economiei Naţionale, au
venit să ne felicite şi ne-au adus în dar 24 de sticle de şampanie franţuzească
pentru cele 24 de victorii ale noastre; în ceea ce mă priveşte, am primit şi 3
sticle de whisky pentru cele 3 victorii personale care tocmai se adăugaseră
palmaresului meu.
Într-adevăr,
în acea vreme, aveam deja la activul meu 9 bombardiere şi 3 avioane de
vânătoare doborâte. La sfârşitul războiului, scorul meu privind exclusiv
bombardierele americane s-a ridicat la 12 (fără a mai socoti victoriile mele
asupra avioanelor sovietice).
Am ajuns,
astfel, la finalul acestei povestiri. Această întreprindere am realizat-o
pentru:
- a restabili
adevărul despre rolul avioanelor IAR 80 şi al piloţilor de vânătoare români,
rectificând, astfel, informaţiile furnizate de anumiţi autori, insuficient
documentaţi asupra derulării conflictului aerian din această parte a lumii;
- a încerca
schiţarea portretului unui pilot de vânătoare;
- a da mărturie
despre una dintre cele mai importante şi extraordinare bătălii aeriene,
importantă prin numărul de avioane implicate, extraordinară prin desfăşurarea
ei impresionantă;
- a reaminti cu
mândrie, respect, emoţie şi duioşie rolul jucat de toţi camarazii mei, vii sau
dispăruţi, aducând un viu omagiu memoriei tuturor celor care au participat în
luptă.
Dacă am
reuşit, cu atât mai bine!
În orice
caz, a fost un prilej de a împărtăşi punctul meu de vedere, de a-mi povesti
amintirile, de a-mi expune gândurile, acest exerciţiu trezind în mine gustul
rememorării, deşi, iniţial, a fost un impuls datorat, în primul rând,
sentimentelor de onoare şi datorie“.
***
Fragment dintr-un amplu
articol scris de către Dan Vizanti şi publicat în revista „Pionniers“ -
Revue Aeronautique Trimestrielle des „Vieilles Tiges“ (nr. 74 - oct. 1982):
Un nedreptăţit – IAR 80
Industria Aeronautică Română - traducerea în limba română: Ana Maria Vizanti.
Industria Aeronautică Română - traducerea în limba română: Ana Maria Vizanti.
ADDENDA
Bravii aviatori români,
comandanţi de ofiţeri ca Dan Vizanti, Constantin
M. Cantacuzino, Horia
Agarici, Ion
Dobran, Alexandru
Şerbănescu, precum şi ceilalţi comandori şi aşi
ai Aviaţiei Române au luptat, fireşte, împreună cu toţi militarii Armatei
Române pentru a asigura României independenţa şi demnitatea printre ţările care
şi-au apărat frontierele şi teritoriile de baştină, pe care au locuit
dintotdeauna. Cu eforturile uriaşe ale poporului român făcute între 1945-1990, România
a reuşit să devină cel mai puternic stat din sud-estul Europei sub aspect
economic, demografic, militar şi politic, Bucureştii fiind unul dintre locurile
unde se concentrau firele politicii mondiale – atît în forma sa publică,
transparentă, cît şi cea absonsă.
Nefericirea istoriei ca făcut ca, după retrovoluţia din
decembrie 1898, conducerea patriotică, naţionalistă de pînă atunci a fost
înlocuită – cu concursul cozilor de topor interne şi al presiunilor conspiraţiilor
internaţionale – cu guvernanţi care, în marea lor majoritate, nu au fost decît
trădători de ţară, începînd cu guvernul condus de odrasla neocominternistă Petre
Roman şi terminînd cu duplicitarul Victor Ponta, despre care nu se ştie prea
bine ce hram poartă, dar, după toate acţiunile sale, unul cam nefast ţării.
Sovieticii şi anglo-americanii împotriva cărora am luptat
iniţial şi cu care ne-am „aliat“ de nevoie în partea a doua a ultimului război
mondial, ne-au cucerit din nou, pe cale de „parteneriat“, iar România a ajuns o neocolonie ruso-anglo-americană – cu precizarea
că „americanii“ de la Gold Corporation Roşia Montană, de la Bechtel, de la
Chevron şi de la alte companii transnaţionale acţionează „sub steag străin“. Epoca
postdecembristă a produs României pierderi mai mari decît cele două războaie
mondiale!
Ar fi bine ca, cel puţin, veteranii de război şi descendenţii
lor – militari activi sau în rezervă şi în retragere –, dar şi toţi ceilalţi
cetăţeni conştienţi de crahul în care a fost adusă România postdecembristă să pregătească
o revoluţie autentică a românilor pentru români. Calea „democratică“ a „votului“
a eşuat, fapt care se va vedea, din nou, la următoarele alegeri europarlamentare,
locale,prezidenţiale şi parlamentare.
Români, pregătiţi-vă de revoluţie.
La 10 decembrie 1948, Adunarea Generală a O.N.U. a
adoptat şi proclamat Declaraţia Universală
a Drepturilor Omului, care, în al treilea Considerent al Preambulului,
stipulează:
„Considerând ca este esenţial
ca drepturile omului sa fie ocrotite de autoritatea legii pentru ca omul să nu fie silit să recurgă, ca soluţie
extremă, la revolta împotriva tiraniei şi asupririi, (…)“ (s.n. – V.I.Z.).
Acum, poporul român nu mai este ocrotit de „autoritatea
legii“, deoarece „legea“, adică instituţiile statului, nu-l mai apără pe
cetăţean. Instituţiile statului, ale aşa-zisului stat de drept, au devenit
instrumente de asuprire a „omului“. Cînd preşedintele ţării, Traian Băsescu,
spune că „statul nu trebuie să-l apere pe cetăţean“, ci să se descurce singur, atunci
el atestă că nu mai avem stat de drept, ci, aşa cum am mai spus, avem stat de drept-curmeziş,
adică un stat care încalcă „Legea“, în primul rînd legea fundamentală a
statului, Constituţia. Deoarece Constituţia prevede că statul trebuie să
asigure cetăţenilor un trai decent, adică apărarea drepturilor sale
fundamentale. Acum instrumentele statului au devenit instrumente ale tiraniei
şi asupririi. Or, dacă aceste drepturi nu le sunt apărate, „omul“ – şi acest cuvînt
desemnează, aici, întregul popor – are dreptul să se „revolta împotriva tiraniei şi asupririi “.
Români, pregătiţi-vă de revoluţie: cu atît mai repede, cu
atît mai bine! NU trebuie să aşteptaţi pînă cînd caracatiţa asupritorilor vă
încolăceşte complet şi nu vă mai puteţi mişca!
Sîngele vărsat de oştenii ţării, în toate veacurile
trecute, vă obligă la această revoluţie!
Colonel (r.) Vasile I. Zărnescu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Este binevenit oricine doreste sa comenteze! Rugam sa va inserati numele si datele de contact, din respect fata de cititori. Atacurile la persoana, injuriile, opiniile fara legatura cu subiectul prezentat vor fi sterse. Persoanele care doresc raspunsuri sau precizari oficiale, trebuie sa se adreseze conform "Normelor de comunicare in cadrul SCMD" (afisate pe pagina Secretariatului General al SCMD).