:
Paul Gottfried: Ce se întâmplă cu naţiunile istorice ale
Europei
Oana Rotaru, 5 iunie 2010
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza“ din Iaşi a găzduit
marţi, 1 iunie 2010, conferinţa „Worrying
about Europe’s historic nations“, susţinută de Paul Gottfried. Gottfried
este profesor universitar doctor la Departamentul de Ştiinţe Politice,
Elisabethtown College, Statele Unite, şi cel mai cunoscut critic american al
neoconservatorismului, multiculturalismului şi elitelor manageriale ale
statului. Este autor a numeroase cărţi, articole şi studii despre istoria
intelectualităţii, paleoconservatorism, istoriografie veche şi teorie politică,
publicate în mai multe limbi.
Descendent al unei familii evreieşti de cultură germană
din Budapesta, educat la Yale şi la Yeshiva University, Paul Gottfried e un
reputat istoric al mişcării conservatoare, bucurându-se de-a lungul vieţii de
prietenia lui Richard Nixon, Pat Buchanan, John Lukacs, Christopher Lasch şi
Murray Rothbard. Beneficiar al unei burse Guggenheim, profesorul Gottfried a
publicat zece cărţi şi sute de articole, în reviste de specialitate şi în presă
americană şi din Europa. Prof. Paul Gottfried este autorul lucrării MIŞCAREA CONSERVATOARE, apărută în
toamna anului trecut la Editura Logos, în traducerea lui Dragoş Moldoveanu şi
sub îngrijirea lui Mircea Platon.
Pe lângă multe alte observaţii şi întrebări esenţiale şi
urgente, Paul Gottfried ne aminteşte că nu trebuie să-i permitem perspectivei
economice să devină dominantă. Spre deosebire, însă, de alţi pretinşi
conservatori, care ne spun, aşa cum o face Roger Scruton de pildă, că „bunurile
spirituale sunt corupte sau distruse de încercarea de a le cumpăra, iar dacă
ele au un preţ, acesta este măsurat de jertfă şi abnegaţie“, pe Gottfried îl
putem lua în serios. Nu pentru că ar spune mai bine aceleaşi lucruri, ci pentru
că, spre deosebire de un Scruton, Gottfried nu a participat la parcelarea şi
brandificarea nici unei culturi (Scruton, după cum se ştie, este membru al
Consiliului Academic al Institutului de Studii Populare, sprijinind, din
această poziţie, proiectul neoconservator/neoliberal de purificare identitară a
românilor”, arată Gheorghe Fedorovici pe blog-ul personal.
Prezentăm mai jos textul integral al conferinţei
susţinute de Paul Gottfried, în traducerea lui Mircea Platon.
«E
o onoare deosebită pentru mine să mă adresez astăzi dumneavoastră cu ocazia
sărbătoririi a 150 de ani de la întemeierea universităţii dumneavoastră.
Universitate care, am aflat, e cel mai vechi centru de învăţământ superior din
România. Mărimea si facilităţile impresionante ale Universităţii „Al. I. Cuza“,
precum şi distinşii profesori şi membri ai administraţiei universitare pe care
i-am întâlnit mi-au dat o idee despre rolul pe care îl jucaţi în propăşirea
educaţională şi culturală a României. Ca atâtea alte centre europene de
educaţie care au devenit proeminente în secolul al nouăsprezecelea, Iaşul a
reflectat şi a promovat, în acelaşi timp, renaşterea naţională care avea loc în
acea epocă. Nu era, şi nici nu e încă, nici o incompatibilitate între a fi unul
din punctele focale ale gândirii şi cercetării şi redescoperirea tradiţiei
naţionale. Aceste procese au mers mână în mână în Europa Centrală şi de Est, şi
din acest punct de vedere Iaşul şi România nu sunt excepţii.
Un
fenomen mai nou e, însă, încercarea deliberata de a slăbi conexiunea care există
între naţiuni şi trecutul lor istoric, diminuarea relaţiei dintre învăţământ
sau alte activităţi culturale şi contextul specific naţional. Această modă a
implicat tratarea politicii, a educaţiei şi a „valorilor“ ca exerciţii de
antrenare a conştiinţei globale. Desigur că nimeni nu neagă standardele de
decenţă umană sau impulsurile conştiinţei care ne fac să tratăm alte fiinţe
omeneşti cu respectul cuvenit. Nu voi nega nici faptul că încleştările şi
conflictele etnice şi naţionale şi ura la care au dat naştere au avut, în
special în această parte a Europei, consecinţe nefericite. S-a vărsat mult
sânge nevinovat din cauză că naţiunile europene nu au putut să îşi rezolve în
mod paşnic disputele etnice şi teritoriale. Ca descendent al unor oameni
care au suferit mult în ambele războaie mondiale, declanşate din cauza
unor răni naţionale lăsate să se infecteze, pot să înţeleg refuzul unor
europeni de a se întoarce în acel punct. De ce să trezeşti monstrul care doarme
şi care ar putea să ne rănească dacă-l sculăm din somn?
Dar
astăzi nu aceasta e principala noastră problemă. Problema noastră e diferită şi
cel puţin la fel de gravă. Ameninţările la adresa libertăţilor individuale şi
colective vin din Occident, dintr-o civilizaţie cu care România are legături
lingvistice, culturale şi religioase. Ameninţările la care mă refer vin de la
cei care, în numele luptei împotriva inamicului „fascist“, vor să niveleze şi
să omogenizeze omenirea, începând cu cei care ţin prea mult la trecutul lor.
Statul universal omogenizant care nivelează până la anihilare naţiuni, sexe şi
comunităţi e acum pericolul care i-a luat locul lui Hitler, Stalin, Ceauşescu şi
altor tirani recenţi. Dacă vechii tirani mărşăluiau împotriva
duşmanilor naţionali sau mobilizau masele împotriva aşa-ziselor „clase
duşmănoase“, noul inamic îmbrăţişează întreaga omenire pentru a o reeduca. Nu
ştiu ce e mai periculos, tiranul care ne lipseşte de viaţă sau cel care ne
lipseşte de identitate, de tradiţie. Aş prefera, în orice caz, să nu am de-a
face cu nici unul.
Părţile
centrale şi de vest ale continentului european s-au depărtat atât de tare de
idealul lui Charles de Gaulle, al unei „Europe a naţiunilor“, că ne vine greu să
credem că nu mai târziu de anii ’50 cei din Europa Centrală şi de Vest se
considerau o confederaţie de comunităţi naţionale. Uniunea Europeană
reglementează acum până şi cele mai mici aspecte ale comportamentului social în
numele toleranţei. E, într-adevăr, imposibil pentru orice naţiune membră a U.E.
să încerce să se conducă după propriile standarde naţionale sau religioase fără
să fie învinuită că încalcă vreunul din „drepturile omului“ confecţionate
birocratic. Aceleaşi autorităţi internaţionale ne dictează şi ce putem sau ce
nu putem să spunem despre propria noastră istorie, şi ce trebuie să credem şi să
predăm în şcoli pentru a nu fi consideraţi „intoleranţi“.
Lucrând
la cartea mea despre stânga europeană post-marxistă, adică multiculturală, am
fost şocat să descopăr dezrădăcinarea planificată a europenilor, un proces
controlat şi încurajat de administratorii guvernamentali, şi care se petrece
deja de multă vreme în ţări receptive la asemenea tratament, precum Spania,
Germania, Suedia şi Anglia. Printre vecinii dumneavoastră occidentali, „corectitudinea
politică“ se află la loc de cinste şi orice abatere de la criteriile ei e
considerată, din ce în ce mai des, o crimă.
„Hate speech“
e pedepsit ca ofensă împotriva oricărui grup, cu excepţia creştinilor europeni
albi, iar populaţiile majoritare au fost reeducate conform modelului
cultural-politic propus de marxistul cultural Jürgen Habermas, printre alţii.
Europenii ar trebui să se vadă pe sine nu ca membri ai unor naţiuni etnice sau
istorice, ci ca cetăţeni ai unei democraţii generice. Această democraţie rezistă
sau cade odată cu ceea ce s-au declarat a fi nişte drepturi ale omului
universal aplicabile, deşi în acest sistem grupurile imigrante sunt uneori
considerate „mai egale“ decât populaţia indigenă. Din acest punct de vedere,
asocierea cu o ţară e relevantă doar din raţiuni de convenienţă lingvistică.
Totuşi, Habermas insistă că germanii au o raţiune specială de a rămâne germani,
de a se perpetua ca entitate colectivă, şi anume pentru a ispăşi la infinit
trecutul lor de o răutate ieşită din comun.
Recent,
un politician creştin-democrat german s-a plâns că imigranţii turci din ţara
lui nu devin cu adevărat germani. Identitatea germană la care se gândea
creştin-democratul respectiv implica şi obligatoria acceptare a vinovăţiei
pentru Holocaust şi pentru tot felul de nenumărate alte atrocităţi puse astăzi în
cârca unor germani morţi demult. În forma ei teutonică, această pervertire a
identităţii naţionale presupune acte de autoînjosire – sau ceea ce germanii
numesc „Sündenstolz“,
adică să fii mândru că îţi mărturiseşti vina de a fi membru al unei naţiuni mândre
de a-şi mărturisi vina.
Dar
eurocratul Jacques Attali, romancierul Umberto Eco şi teoreticianul
social Antonio Negri au plăsmuit o imagine mult mai senină a viitoarei ordini
globaliste. Această ordine va fi caracterizată prin nomadism, mai specific,
prin năvala popoarelor din Lumea a Treia în Occident. Problema pe care şi-o pun
asemenea veseli profeţi ai unei Europe reeducate, falsificate din temelii, nu e
dacă europenii ar trebui să fie lăsaţi să-şi decidă singuri viitorul. Europenii
pur şi simplu nu au nimic de spus în această privinţă. Problema lor e, mai
degrabă, după cum se întreba in 1991 un fost ministru italian al imigraţiei,
Margherita Boniver, cum vom construi mai repede acest tip ideal de societate.
Se va petrece prin socializarea indivizilor, sau prin „integrare“, adică prin încorporarea
comunităţilor etnice străine în ceea ce erau cândva naţiuni europene
recognoscibile ca atare?
Deşi
sociologul francez şi consilier al fostului preşedinte Mitterrand, Edgar Morin,
a celebrat în paginile ziarului Le Monde „haosul
care devine Europa“, obiectul celebrării sale nu e rezultatul unei evoluţii
organice şi nici un simplu răspuns la nevoia de forţă de muncă ieftină. „Haosul
care devine Europa“ e rezultatul unui plan pentru reconstrucţia radicală
susţinut de factori de decizie cândva naţionali şi acum supranaţionali. În urma
cu două luni, un consilier al lui Tony Blair a dezvăluit ca Blair, ca
prim-ministru, a încurajat ideologia multiculturală, protejată de legi
împotriva lui „hate speech“ şi de preferinţa acordată
minorităţilor, nu din raţiuni economice, ci pentru a distruge Anglia
conservatoare şi electoratul Partidului Conservator. Blair a inventat sau a
exagerat nevoile economiei pentru asemenea forţă de muncă ieftină pentru a-si
justifica planurile de transformare culturală a Marii Britanii. Blair nu şi-a
cerut iertare pentru nobila sa minciună. Abaterea sa de la adevăr a servit
avansării unei cauze nobile, adică transformării ţării sale în ceva mai puţin
englez, dar mai la modă.
Să
reţinem că acest plan pentru o ordine democratica globală de un fel sau altul
nu e deloc străin culturii politice americane. Faptul că sunt cunoscut ca un
critic al acestei idei specific americane a transformării democratice globale a
dus la încercarea de a mă izola şi de a mă distruge profesional. A dus la
strania situaţie că mai degrabă mă citesc polonezii, românii şi ruşii decât
universitarii şi jurnaliştii americani. Pe scurt, am devenit un fel de
non-persoană la mine în ţară, deoarece am exprimat sentimente
ne-americane. Ideile mele deviaţioniste au avut în vedere de obicei misiunea
noastră de a impune, fie şi prin forţa armelor, drepturile omului în alte ţări,
aparent mai puţin dezvoltate. Mai recent am atras atenţia asupra indiferenţei
falşilor „conservatori“ americani în privinţa asaltului asupra libertăţilor
civile şi a identităţilor naţionale care se petrece în Canada şi în Europa.
Cenzurarea limbajului incorect politic e, în general, privită de mass media
noastre, inclusiv de presa republicană, drept un lucru necesar pentru
ajutorarea fostelor societăţi autoritare în drumul lor spre democraţie.
Central-europenii care protestează împotriva acestui aranjament sunt trataţi în
presa americană ca „extremişti de dreapta“.
Dar
dezavantajele acestui tip de control multicultural sunt prea evidente pentru a
putea fi ignorate. Ele merg de la întemniţarea celor care neagă versiunea
istorică impusă de stat în privinţa anumitor evenimente istorice, cum ar fi
Holocaustul sau masacrul armenilor din Turcia (deşi cei care neagă crimele
comise de tirania sovietică nu păţesc nimic), până la persecutarea creştinilor
care susţin deschis morala biblică. În Anglia, luna trecută, un pastor baptist
de 42 de ani a fost arestat pentru ofensa adusă ordinii publice şi drepturilor
omului pentru că a spus într-o predică cum că „homosexualitatea e un păcat în
ochii lui Dumnezeu“. Dat fiind sensul cât se poate de clar al textului pe care
acest pastor şi până de curând întreaga lume occidentală îl considera ca fiind
de inspiraţie divină, e greu de văzut cum anume ar fi putut pastorul cu pricina
să spună altceva. În Canada şi în Suedia, li s-au intentat procese penale
preoţilor creştini care au îndrăznit să citească cu voce tare în biserică părţi
ale textului biblic care condamnă stilurile de viaţă alternative.
Dar
lasă-i pe germani să le impună tuturor cu forţa o educaţie „politic corectă“.
Creştinii germani care vor să-şi educe copiii acasă sunt acum aruncaţi în
închisoare fără prea multe discuţii. Câtă vreme inamicii libertăţii fac uz de
limbajul drepturilor omului sau de antifascismul bun la toate, nu lipsesc şansele
de suprimare a celor care sunt consideraţi necorespunzători.
Există,
desigur, posibilităţi sporite de control atunci când acesta se face în numele
democraţiei. Există anumite criterii, general acceptate, conform cărora o ţară
e considerata „democratică“. De exemplu, o ţară e „democratică“ atunci când
partidele privilegiate pot organiza alegeri pe baza de subvenţii de la stat,
când sistemul de educaţie publica obligatorie se ocupa cu reeducarea şi
resocializarea cetăţenilor, când opinia publică e modelata cu ajutorul mass media
favorabile acestui proiect transformaţional şi când totul e supus presiunilor
unei economii din ce în ce mai globalizate. Paradoxal, rezultatele acestei
aparente democratizări s-au dovedit a fi opuse libertăţii, sistemelor de
credinţă tradiţionale şi identităţii naţionale.
Dar
cei care avansează noua ordine dau din bagheta magică a drepturilor universale şi
nimic nu li se poate opune. Deja acest termen a ajuns să ilustreze „pericolul
doctrinei înarmate“, termen pe care Edmund Burke l-a inventat pentru a descrie
pretenţiile universaliste şi violenţa expansionistă ale Revoluţiei Franceze.
Ceea ce un anumit grup aflat la putere decide că e convenabil pentru el trebuie
să fie aplicat tuturor şi dacă asta nu se poate face prin mijloace paşnice,
atunci se vor face presiuni pentru ca toată lumea să se conformeze unui anumit
principiu, unei anumite valori sau unui anumit drept.
Dar
imediat ce acest plan e pus în aplicare apar anumite tensiuni. Acest plan a
provocat, nu întâmplător, din toate părţile lumii, o revărsare de populaţii
diverse cultural şi uneori duşmănindu-se reciproc. Suntem îndemnaţi să primim
cu braţele deschise această revărsare de umanitate care îşi exercită dreptul la
libera circulaţie, deşi membrii acestor comunităţi nu sunt de obicei dispuşi să
accepte îndoctrinarea postmodernă care li se aplică occidentalilor dezmoşteniţi
cultural. Cum anume să creezi, exact, din aceste sisteme de credinţă diferite
un tot unitar, exemplificat în unele ţări prin coexistenţa paşnică a
occidentalilor creştini corecţi politic şi a patriarhilor musulmani practicând sharia,
e o problemă pe care nu mă ofer să o dezleg. Le voi lăsa doctorilor bisericii
universale a drepturilor omului misiunea de a-şi armoniza părţile comunităţii
lor globale.
Şi
soluţii sau finaluri fericite au venit de la susţinătorii acestui experiment.
Acestea merg de la cele evocate de Michael Hardt şi de Antonio Negri în best-seller-ul
lor Empire,
în care propun o „lume a nomadismului şi miscegenării“ care va pune capăt
hegemoniei economice şi politice a Occidentului, până la speranţa pe care şi-o
pun neoconservatorii americani într-o lume clădită pe dogmele drepturilor
omului şi pe pieţele de consum. Asemenea vizionari consideră migraţiile de
populaţii spre Vest ca binefăcătoare, din cauză că duc fie la un socialism
triumfător, fie la o religie post-creştină universală a democraţiei
teleghidate. Clasele politice şi mediatice ale Occidentului nu sunt doar
resemnate cu această nouă ordine. Sunt îndrăgostite până la extaz de ea şi
oricine citeşte New York Times, Wall Street Journal,
Le Monde,
Süddeutsche
Zeitung sau orice alt mare ziar occidental nu poate
să nu observe acest lucru.
O
ultimă observaţie pe această temă: pe măsură ce construirea societăţii globale
pe bazele ideologiei drepturilor omului avansează, posibilitatea unei opoziţii
devine din ce în ce mai redusă. Devine din ce în ce mai greu să lupţi împotriva
acestui proces făcând apel la ceea ce comunităţile sau naţiunile obişnuiau să
creadă. Experimentul îngustează şi, în cele din urmă, exclude orice
posibilitate de apel la trecut, mai ales la ideile unei naţiuni majoritare care
a existat înainte de iniţierea marşului forţat ţn viitor. În cele din urmă
devine necesar, pentru a rezista unui stagiu mai avansat al crizei culturale
declanşate de experţii în drepturile omului, să recrutezi radicali mai puţin
radicali. Tot ce mai poţi susţine odată ajuns în acest punct e că acest nobil
experiment a început bine, dar ca a fost exagerat puţin.
Acest
lucru explică de ce toţi cei care se opun concentrării de musulmani
fundamentalişti în Olanda s-au raliat în jurul unui susţinător al drepturilor
homosexualilor, Pym Fortun, şi mai târziu s-au îngrămădit in jurul unei
feministe de Lumea a Treia, Hirsi Ali. Aceasta doamnă e acum în S.U.A., unde e
subvenţionată cu bani frumoşi, ca fellow şi autor, de neoconservatorii de
la American Enterprise Institute. Combinaţia ei de feminism şi secularism a
făcut-o dragş pretinşilor noştri conservatori. Au găsit în această figură o
foarte oportună (şi, poate, în acest moment şi singura posibilă) critică a
Islamului reacţionar. Ce tovarăş de drum mai bun pot găsi aceşti proslăvitori
moderni târzii ai diversităţii şi ai drepturilor omului decât o somaleză
feministă şi secularistă, cineva care nu ar putea fi niciodată confundată cu un
tradiţionalist W.A.S.P. (alb, anglo-saxon, protestant)? Nici măcar un pretins
critic de dreapta al Islamului ca olandezul Geert Wilders nu invocă niciodată
calvinismul tradiţional olandez; nici nu invocă trecutul naţional olandez
atunci când previne împotriva imigranţilor musulmani. Mai degrabă alege să
evidenţieze incompatibilitatea dintre Coran şi drepturile femeilor sau
autoinventarea individuală.
Această
tendinţă de a traduce identitatea în limbajul drepturilor omului e
caracteristică americanilor. În S.U.A., creştinii albi sunt foarte dispuşi să
lase minorităţile etnice şi religioase să vorbească în numele lor împotriva Stângii
culturale. Membrii culturii cândva dominante se simt ruşinaţi să-şi apere
tradiţiile, din cauză că sunt convinşi că tradiţiile sunt compromise de
asocierea cu un trecut plin de prejudecăţi. Câteodată, apărarea tradiţiilor
poate fi făcută într-o manieră mai sensibilă sau mai convingătoare dacă non-W.A.S.P.,
non-albi şi non-creştini pot fi făcuţi să spună lucrurile pe care le-ar spune
albii dacă nu şi-ar fi pierdut onoarea în proprii lor ochi.
La
fel de neliniştitor, dispariţia străvechilor tradiţii şi identităţi naţionale a
făcut uneori ca elitele locale, în compensaţie – lucru valabil mai ales în
cazul administraţiei Bush –, să întreţină relaţii conflictuale cu restul lumii.
Aici se poate observa cu dureroasă claritate zelul misionar al guvernului
american, care încearcă să aducă alte societăţi în turma democratică şi
pluralistă. Un prieten mi-a spus recent că în S.U.A. există două partide
naţionale: unul ar primi pe toată lumea înăuntru, în vreme ce celalalt ar face
acelaşi lucru dacă nu ar fi interesat să controleze sau să ocupe toate ţările
altora. Desigur că cele două partide invoca aceleaşi concepte ale drepturilor
omului.
Dumneavoastră,
cei din audienţă, vă întrebaţi poate ce legătură au observaţiile mele cu
celebrarea aniversării unei renumite universităţi naţionale. De ce ar trebui să
le pese profesorilor şi studenţilor de la Universitatea „Al. I. Cuza“ de
problemele pe care le ridic aici? Mai precis, ce are a face avertismentul meu în
privinţa imperialismului drepturilor omului cu acest avanpost al civilizaţiei
dacice, fondat odată cu renaşterea naţiunii dumneavoastră istorice? Şi de ce ar
trebui eu, a cărui familie a luptat pentru Imperiul Austro-ungar în Primul Război
Mondial, să fiu interesat de viitorul naţiunii a cărei moştenire e întrupată şi
transmisă de instituţia dumneavoastră?
Răspunsul
stă în reacţia mea la auzul unei afirmaţii atribuite preşedintelui american
Woodrow Wilson, care, în 1919, a ajutat la redesenarea graniţelor Europei.
Conform sarcasticului său critic şi tovarăş de Congres de Pace la Versailles,
Harold Nicolson, liderul american a devenit lăcrimos de sentimental „când a
vorbit de micile naţiuni ale Europei“. Lui Nicolson i s-a părut că acest lucru
e nedemn de un adevărat om de stat şi, ca om ai cărui bunici se aflau de partea
celor care au pierdut ceva din acest conflict, nu pot să spun că am fost foarte
mişcat de descrierea romanţioasei duioşii a lui Wilson pentru ţările mici şi,
mai ales, pentru cele care au căpătat teritorii luate de la noi, cei învinşi.
Dar
recent ceea ce Nicolson intenţiona ca o ironie a căpătat valenţe noi şi
pozitive pentru mine. Mă trezesc că spun şi eu cu Wilson: „Dumnezeu să
binecuvânteze micile naţiuni ale Europei!“ sau, în acest caz, pe cele care ies
la lumină din coşmarul opresiunii comuniste cu ceva simt al identităţii
naţionale. Pronia divina v-a dat şansa să terminaţi revoluţiile naţionale pe
care le-aţi început în secolul al nouăsprezecelea, fără gafele care au însoţit
prima încercare. Pentru reuşita acestei a doua încercări, va trebui să evitaţi
Scylla şi Carybda trecute şi prezente, adică şi naţionalismul divizator, care
face imposibile relaţiile cu vecinii, şi pericolul de a sucomba ideologiei
drepturilor omului, şi presiunilor globaliste care vă atacă dinspre Occident.
De acum vechile pericole şi tentaţii pot să nu mai fie atât de periculoase, aşa
că m-am concentrat pe noile provocări cărora trebuie sa le faceţi faţă ca
naţiune cultural-politică.
Vă
rog să reţineţi că nu vă îndemn să începeţi să vă certaţi cu ungurii sau cu ruşii
sau chiar să vă reprimaţi expresia sinceră a simpatiei pentru americani.
Trebuie să încercam să convieţuim cât de bine putem cu vecinii noştri, mai ales
dacă sunt mari puteri; şi dacă interesul naţional o cere, trebuie să facem
uneori şi alianţe de convenienţă, jucând marile puteri una împotriva alteia.
Dar în relaţiile cu S.U.A. trebuie să-i imitaţi pe polonezi şi pe baltici, nu
pe germani. Trebuie să fiţi motivaţi în aceste relaţii de ceea ce e bun pentru ţara
dumneavoastră, nu de sentimentul ruşinii sau al inferiorităţii morale. Nici nu
trebuie să lăsaţi să deveniţi complet dependenţi de marile puteri, aşa cum aţi
fost forţaţi să faceţi sub sovietici şi, înainte de asta, sub domnia nazistă.
În
final, ţara dumneavoastră poate avea doar două tipuri de viitor: să fie o
Americă de mâna a doua, proslăvind „deschiderea“, „diversitatea“ şi „drepturile
omului“, sau să fiţi urmaşii strămoşilor dumneavoastră. A fi român nu trebuie
să vă oprească de la a asculta politicos predicile americane despre democraţia
globală, dar ar trebui să vă împiedice de la a le lua prea în serios. Şi dacă
sunteţi îndreptăţiţi să reconstruiţi infrastructura materială după deceniile
devastatoare ale dictaturii comuniste, aceste preocupări economice nu ar trebui
să fie exclusive. Nu ar trebui să vă facă să uitaţi cine sunteţi. Moralitatea
publică şi cultura naţională vă definesc ca naţiune istorică şi aveţi o datorie
colectivă de a controla aceste forţe în interiorul graniţelor dumneavoastră.
Poate
că toate acestea vă sună straniu venind de la un oaspete american vorbind în
engleză, dar tocmai datorită modului meu american de a gândi îndrăznesc să
vă dau aceste sfaturi. Veţi face mai multe pentru dumneavoastră rămânând
naţiunea lui Eminescu şi a lui Vasile Alecsandri decât dacă urmaţi ca nişte
sclavi directivele multiculturale ale U.E. sau devenind ceea ce decid că
trebuie să fiţi experţii în politica externă de la Washington. Ca distinsă
universitate românească reprezentând continuitatea poporului roman,
dumneavoastră, aici, la Iaşi, puteţi să vă aduceţi cea mai importantă
contribuţie la istoria umanităţii şi a ţării dumneavoastră fiind mai deplin români“.
ADDENDA
Suntem deplin îndreptăţiţi să considerăm
„Curba lui Gauss“ o premisă axiomatică pentru a spune că, în cadrul unui popor,
proporţia idioţilor, a cretinilor, a jigodiilor şi a altor asemenea specimene este
egală – şi simetrică pe respectiva curbă – cu proporţia geniilor, a oamenilor
de o mare obiectivitate şi probitate moralitate. Dar, de la această regulă generală,
exprimată de „Curba lui Gauss“ – care, pentru cine a lipsit de la ora de
matematică, trebuie să ştie că are formă de clopot –, face excepţie, fiindcă
există şi excepţii, un singur popor: „poporul ales“, domiciliat în proporţie de circa 6,5 milioane în Israel.
Aici nu se aplică distribuţia Gauss, ci există o mare asimetrie: indivizii
oneşti, obiectivi, omenoşi, generoşi sunt foarte puţini, să zicem circa cinci
la sută. Ceilalţi sunt obedienţi, manevrabili de rabini şi de autorităţile
laice şi cu un tropism evident spre
terorism sau manifest, practicat ca rutină, cum se întîmplă cu militarii
izraelieni. Un argument, în acest sens, este articolul iranianului Omid
Souresrafil: „Acolo unde preşedinţii sunt terorişti“ (cf. Tehran Times, nr. 100, 9
august 1998, pag. 9). Cuvîntul „Acolo“ se referă la Israel. Acum, după 25 de
ani, odată cu reluarea atacurilor din iulie-august a.c. contra palestinienilor
din Fîşia Gaza, premierul turc Erdogan nu s-a sfiit să califice Israelul ca
stat terorist. La fel a procedat zilele trecute Bolivia, care, de altfel, a
rupt relaţiile diplomatice cu Israelul în anii anteriori, după atacurile
similare ale Israelului contra vecinilor săi.
Jidanii oneşti sunt o rara avis.
Benjamin Freedman a devenit indezirabil jidanilor din S.U.A. şi de
pretutindeni în 1961, după ce şi-a ţinut
faimosul discurs de la Willard Hotel, Washington, D.C., în care a denunţat
faptul cunoscut de multă lume, dar trecut sub tăcere de opinia publică americană,
că S.U.A. sunt conduse atît în mod direct, prin miniştri cunoscuţi de toţi, cît
şi în mod ocult, de lideri rămaşi în umbră, de jidani.
Faimosul şahist Bob Fischer, după ce a făcut mai multe declaraţii prin care
a negat holocaustul şi, mai ales, după ce a declarat că S.U.A. sunt o „farsă
controlată de evrei ticăloşi, circumcişi, murdari şi coroiaţi“, a fost alungat din S.U.A. şi fugărit peste tot, până la moarte.
Din cauza scrierilor lor obiective despre realităţile şi politica rasistă
promovată de Israel, Norman Finkelstein, Israel Shahak şi alţi cîţiva jidani cinstiţi
au fost persecutaţi în diverse moduri de autorităţile izraeliene şi de alţi
jidani trăitori în alte ţări.
Ultimul pe lista persecutaţilor, ca să zicem precum un cunoscut contemporan
de-al nostru, a devenit jidanul-maghiar naturalizat american Paul Gottfried; este
profesor de renume, dar pentru sionişti nu contează. Dacă el, ca mare profesor
american păţeşte aşa ceva, vă daţi seama ce ni se întâmplă nouă din partea unor
jigodii ca Radu Ioanid, Elie Wiesel, Efraim Zuroff, Marco K. Katz et comp., în propria noastră ţară? Cu concursul
trădătorilor autohtoni, toată România este pusă la index pentru pretinsul
holocaust şi pentru alte păcate scornite de jidani – şi aceasta din cauza unor
lichele ca Adrian Năstase, care emis O.U.G. nr. 31/2002, a parlamentarilor trădători
care au votat-o şi care, acum, vor să-i înăsprească pedepsele! Ce facem cu
trădătorii?! Îi tragem în ţeapă?
Concluzia ne este oferită tot de către Paul Gottfried: să ne păstrăm
naţionalitatea şi omogenitatea ei. Corolarul este evident: să-i dăm afară pe
venetici, îndeosebi pe jidani, fiindcă sunt cei mai numeroşi şi mai periculoşi.
Cît despre „corectitudinea politică“, mulţi politologi converg tot mai mult
spre a susţine ideea că este o nouă formulă, cu fason academic, de a pune pumnul
în gură opiniei publice, de a reduce libertatea cuvîntului la repetarea
sloganurilor confecţionate de către noua formă de totalitarism a „democraţiei
impuse prin forţa armelor“. A armelor „fierbinţi“, convenţionale, sau a armelor
subtile, care au ca forme de mişcare manifestări aparent benigne, subsumate în
formula „drepturilor omului“, cum este, de exemplu aceea de apărare a
drepturilor poponarilor – şi, arată prof. Paul Gottfried, de pedepsire a celor
care citează din Biblie versetele despre Sodoma
şi Gomora! Despre „corectitudinea politică“, mai circulă pe internet
această informaţie: «În S.U.A. se organizează o competiţie pentru cele mai
adecvate definiţii ale unor termeni contemporani. Pentru competiţia din 2010
termenul definit a fost „corectitudinea politică“. Câştigătorul a dat
următoarea definiţie a acesteia: „Corectitudinea politică este o doctrină
cultivată de o minoritate delirantă, ilogică, promovată de mass media oficiale, care susţine că este posibil să apuci o bucată
de căcat de partea curată“ (http://www.funkydonkey.ro/jokes_583504/corectitudinea-politica-este).
Pentru că Uniunea Europeană ne impune „corectitudinea politică“, cel mai
bine este să ieşim din U.E. Dar, evident, nu putem ieşi din U.E. pînă nu-i
înlăturăm pe cei care ne-au băgat acolo!
Colonel (r.) Vasile I. Zărnescu
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Este binevenit oricine doreste sa comenteze! Rugam sa va inserati numele si datele de contact, din respect fata de cititori. Atacurile la persoana, injuriile, opiniile fara legatura cu subiectul prezentat vor fi sterse. Persoanele care doresc raspunsuri sau precizari oficiale, trebuie sa se adreseze conform "Normelor de comunicare in cadrul SCMD" (afisate pe pagina Secretariatului General al SCMD).