Cele
trei guverne ale României
Nikolai
Ivanovici Buharin, intelectual rus, revoluţionar bolşevic şi important om
politic sovietic (1888-1938), remarca, bazat pe realităţi, că în Ţara
Sovietelor existau două partide comuniste bolşevice şi tot atâtea guverne. O
garnitură politică în libertate şi la putere şi cealaltă privată de libertate,
în închisoare.
La
distanţă temporală de şapte decenii şi jumătate, România are trei guverne. Guvernul
din umbră, cel atotputernic şi real. Guvernul legitim, dar numai aparent.
Guvernul trimis la răcoare, format din politicienii care s-au ars cu corupţia.
În urmă
cu vreo cinci ani, am publicat un pamflet pseudo-umoristic în care sugeram
preşedintelui României să dea paciente unui număr de 17 îmbogăţiţi peste
noapte, în schimbul investirii averilor, imposibil de justificat, în mari
proiecte naţionale de infrastructură, care să le fie concesionate, lor şi moştenitorilor,
pe intervale de 49, ori 99 de ani, timp în care să-şi dobândească, în mod
cinstit, partea cuvenită de profit, plus reputaţia de samariteni, demni de un
loc în Panteonul (Moral) al Naţiunii.
Din cei
17 „capitalişti“, 12 au primit, deja, ori se pregătesc să primească sentinţa de
învestire ca membri ai cabinetului de la răcoare.
Săptămâna
aceasta ne-a fost dat să-l vedem cu cătuşe la mâini pe personajul păzitor al
integrităţii lumii afacerilor, preşedintele Autorităţii de Supraveghere
Financiară, Dan Radu Ruşanu, adică tocmai cel chemat să pună cătuşe
numeroaselor tentacule ale caracatiţei evaziunii. În aceeaşi zi, pentru fostul
vicepremier şi ministru al finanţelor, fin al lui Ruşanu, s-a cerut Camerei
Deputaţilor încuviinţarea începerii urmăririi penale, în aceeaşi cauză.
Surse de
încredere apropiate atât mediilor judiciare, cât şi celor politice fac vorbire
de încă opt asemenea cereri, în viitorul apropiat. Este vehiculată, repetat şi
tot mai apăsat, ameninţarea că şi premierul în funcţie ar putea fi deferit
justiţiei. Iar motive se spune că ar fi mai multe.
Guvernul
din Umbră, cel al sponsorilor politici corupători, este, deocamdată, cel mai
bine securizat faţă de organele de impunere a forţei legii.
Când
Ovidiu Tender şi Dinu Patriciu au fost găzduiţi în arestul preventiv, faptul în
sine îl putem cataloga, acum, drept un avertisment, o punere în gardă pentru ca
alţii să nu ajungă şi ei „dezonoraţi“ în public.
Cazul lui
Sorin Ovidiu Vîntu este unul cu totul special, în care scopul nu este impunerea
legii şi actul de justiţie, ci o continuă teroare psihică, pentru reducerea la
tăcere a puternicului personaj, depozitar al secretelor compromiţătoare ale
viitorilor mari perdanţi de onoare, reputaţie, demnitate, cinste, imagine
publică, libertate şi averi, dacă Vîntu ar stârni furtuna.
În speţa
lui Dan Radu Ruşanu vedem cum preaplinul ciocoismului dă pe afară din latrina
politicii. Individului nu i-a fost teamă de nimeni şi de nimic. Nici măcar de
oprobriul a 70 la sută din populaţia votantă a României, care le-a dat, lui şi
găştilor de mafioţi din politică, aciuaţi prin partide onorabile şi deghizaţi
în cetăţeni oneşti, un imens credit în schimbul unor promisiuni, pe care nu le
credeam demagogice.
Cu
membrii Guvernului din Umbră proveniţi din high
life-ul afacerilor, mai treacă-meargă. Dar ce ne facem cu liderii reţelelor
interlope care şi-au cumpărat politicieni şi i-au expus în vitrinele
Parlamentului sau în înalte demnităţi publice din administraţie?!
Patronii
reţelelor internaţionale de prostituţie, cerşetorie, trafic de persoane pe
piaţa neagră a muncii, dealerii de voturi în campaniile electorale, perceptorii
taxelor de protecţie şi alţi asemenea „întreprinzători“ prosperă în neagra lor
clandestinitate, unde nici farurile de ceaţă ale serviciilor secrete nu pătrund
adâncile tenebre.
O clasă
politică cu legături în astfel de zone ale extremelor societăţii nu poate avea
suveranitatea deciziilor şi nici libertate în actele de guvernământ. Numai
astfel putem înţelege aiureala, bâlbele, minciunile fără perdea, lipsa de
ruşine, amoralitatea, trădarea pe faţă şi, în ultimă instanţă, batjocura şi
ruşinea la care ne expun cei cărora le-am dat votul ca să ne reprezinte, nu ca
să ne desconsidere şi să ne umilească, încălcându-şi angajamentele electorale
şi furându-ne cauţiunea.
Guvernul
legitim, dar aparent, nu a valorizat imensul credit naţional. Dimpotrivă, l-a
irosit în van, pe dispute de orgolii personale ale premierului. Un premier fără
carismă şi talent politic, fără pricepere, manipulat, ori rău intenţionat, în
gestionarea resurselor umane, care a propus cele mai multe numiri de miniştri
incompatibili, incompetenţi, corupţi ori coruptibili. Am numărat, cel puţin,
şaptesprezece astfel de eşecuri, care au demonstrat profunda criză de
moralitate a guvernării. Aceasta este, evident, doar partea vizibilă a
vulnerabilităţilor la corupţie a aisbergului unei administraţii în mari lipsuri
de competenţe şi bune practici de guvernare.
Guvernul
legitim nu a fost capabil să conceapă măcar un proiect de lege fezabil, iar
actele juridice extraordinare cad, unul după altul, sub ghilotina Curţii Constituţionale.
Guvernul
legitim nu a dovedit capacitatea de a elabora o lege a bogăţiilor subsolului în
interesul poporului locuitor al ţării, ale cărei resurse sunt puse în joc.
Guvernul
legitim s-a compromis în tentative ridicole de privatizări strategice (Oltchim,
C.F.R. Marfă), aşezându-se la masa negocierilor cu dubioşi şi potenţiali
infractori.
„Elitele
politice“ din arcul puterii şi-au ratat până şi marile proiecte ale vieţii lor,
cu care sperau să se impună posterităţii: „regionalizarea“ şi „noua Constituţie“
a României.
Inginerul
în vehicule rutiere (tot un „auto“ de profesie!) Liviu Dragnea a eşuat în
studiile şi propunerile sale asupra regionalizării României. Semn că la
Universitatea Ecologică din Bucureşti nu a avut parte de studii prea
aprofundate în managementul administraţiei şi că cea mai solidă şcoală pe care
a absolvit-o a fost tot cea de bază, urmată în comuna natală, Graţia de
Teleorman.
Din
partea profesorului George Crin Laurenţiu Antonescu, un excelent orator, şi
prin idei, nu doar prin talent, nu ne aşteptam să lase redactarea proiectului
noii Constituţii pe seama mercenarilor politici.
Ar fi
necesar şi salutar ca cei doi titulari de proiecte să-şi asume incompetenţa şi
să ne spună: „Iertaţi-ne, noi plecăm!“.
Guvernul
de la răcoare se căleşte pentru bătălii viitoare. Rândurile sale se vor întări,
cât de curând, cu noi cadre de nădejde. Reciclarea şi perfecţionarea
experienţei, conştiinţa sacrificiului şi a martirajului pentru o cauză „numai
de ei ştiută“ îi vor face potriviţi paradoxului istoriei „Infractorii de azi,
conducătorii de mâine“, căci viceversa s-a întâmplat.
26 februarie 2014
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Este binevenit oricine doreste sa comenteze! Rugam sa va inserati numele si datele de contact, din respect fata de cititori. Atacurile la persoana, injuriile, opiniile fara legatura cu subiectul prezentat vor fi sterse. Persoanele care doresc raspunsuri sau precizari oficiale, trebuie sa se adreseze conform "Normelor de comunicare in cadrul SCMD" (afisate pe pagina Secretariatului General al SCMD).